گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

پایانه مرز بین المللی خسروی به شبکه فیبر نوری متصل شد

قصرشیرین - ایرنا - مدیر پایانه مرز بین المللی خسروی از اتصال این مجموعه به شبکه فیبرنوری برای تسهیل و شتاب در انجام مبادلات مرزی خبر داد.

'امین حیدریان' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شبکه فیبر نوری مرز خسروی بطول یک هزار و 700 متر تا محل ساختمان پایانه است که اقدامات شبکه گذاری آن با 650 میلیون ریال اعتبار انجام شده است.

به گفته وی، انشعاب آن برای ارایه خدمات بهتر و تسهیل در انجام امور مرزی در اختیار دستگاه های گمرک، گذرنامه و نهاد ریاست جمهوری صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین عملیات ساخت و نصب درب های برقی گیت های گذرنامه سالن مسافری پایانه بین المللی مرز خسروی نیز در دست انجام است و پیمانکار آن امروز برای نصب درب های ساخته شده در محل این پایانه حضور یافته است.

حیدریان تاکید کرد: پایانه بین المللی مرز خسروی بعنوان بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه اولین پایانه ای است که گیت های گذرنامه سرسرای مسافری آن به درهای برقی تجهیز می شود.

وی اضافه کرد: برای ساخت و نصب این درها در مجموع 350 میلیون ریال هزینه شده که نصب آن موجب بالا بردن امنیت و همچنین کنترل دقیق و مطمئن ورود و خروج مسافران مرزی است.

مدیر پایانه بین المللی مرز خسروی افزود: نصب درهای برقی ورود و خروج گیت های گذرنامه می تواند الگویی برای سایر پایانه های مرزی کشورمان در راستای کنترل مطمئن و دقیق ورود و خروج مسافران مرزی و الگوبرداری آنها از این اقدام مثبت باشد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد؛ این مجموعه در سال 81 با اعتبار 75 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

حیدریان با بیان اینکه این پایانه ظرفیت تردد 10 هزار نفر مسافر و زایر را در روز دارد، افزود: هم اکنون این مرز خسروی تنها شاهد حضور و پذیرش تعداد محدودی مسافرعراقی است که از طریق این مرز وارد کشور شده و یا از کشورمان خارج می شوند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد، در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) عراق و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع است.

عراق مهمترین بازار فروش محصولات تولیدی چهارمحال و بختیاری/ 56 درصد صادرات خارجی به عراق




هم اکنون بسیاری از محصولات تولیدی استان چهارمحال و بختیاری به بازار عراق صادر می شوند و فروخته می شوند و عراق مهمترین بازار خارجی این استان به شمار می رود.

 

به گزارش مهر، استان چهارمحال و بختیاری یکی از استانهای زاگرس است که در حوزه صنعتی و حوزه کشاورزی محصولات صادرات برتری دارد.

 

کولر، منسوجات،سیمان، خشکبار، صنایع فلزی وموادغذایی ازجمله لبنیات وآب معدنی بیشترین کالاهای صادراتی استان چهارمحال و بختیاری به کشور های خارجی کشور است. 

ادامه مطلب ...

استقبال مسئولان عراقی از صادرات میوه و روغن زیتون به این کشور





معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: مسئولان عراقی در سفر به استان زنجان علاوه بر اینکه خواستار خرید نهال زیتون تولیدی استان بودند، از صادرات میوه و روغن زیتون به عراق نیز استقبال کردند.

 

به گزارش فارس، اکبر کرامتی، اظهار داشت: انتقال دانش فنی در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی از جمله موضوعات مطرح شده در سفر گروه عراقی به استان زنجان بوده است.

 

وی عنوان کرد: مسئولان عراقی در سفر به استان زنجان علاوه بر اینکه خواستار خرید نهال زیتون تولیدی استان بودند، از صادرات میوه و روغن زیتون به عراق نیز استقبال کردند. 

ادامه مطلب ...

صادرات 1700 تن مرغ منجمد به عراق




مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: در نیمه اول امسال مجوز هزار و 704 تن مرغ منجمد به عراق صادر شده است.

 

به گزارش  مهر، سید حسین رضوانی صبح دوشنبه در جلسه ستادی دامپزشکی استان افزود: در شش ماهه اول سال جاری برای هزار و 704 تن مرغ منجمد به کشور عراق و بیش از 418 تن پا و پنجه مرغ مجوز صادرات را به کشورهایی نظیر تایلند ، ویتنام و هنگ کنگ صادر شده است.

 

رضوانی از صدور مجوز صادرات برای حدود 435 تن ماهی خوراکی تازه و 115 تن ماهی خوراکی منجمد نیز از استان مازندران به کشورهای عراق و ترکمنستان خبر داد و با اشاره به اینکه دامپروری و محصولات و فرآورده های خام دامی می تواند یکی از منابع مهم صادرات غیرنفتی کشور باشد، بیان کرد: در راستای سیاست‌های دولت در رسیدن به اهداف افزایش صادرات غیرنفتی، سعی شده با اجرای برنامه مدون و منظم و برداشتن گام های موفق در رفع مشکلات موجود، زمینه تشویق سرمایه‌گذاران به صادرات گوشت و فرآورده‌های خام دامی خوراکی و غیرخوراکی فراهم شود.

  

ادامه مطلب ...

بانک مشترک در ایران و عراق تاسیس می‌شود



رایزن بازرگانی سفارت عراق در ایران از تاسیس بانک مشترک در ایران و عراق برای تسهیل مراودات مالی خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، شاکر رواق الدعمی در حاشیه همایش کاربردی تجارت ایران با عراق که توسط مرکز آموزش بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی صبح امروز - سه شنبه - در نمایشگاه بین‌اللملی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: چند ماه پیش هیاتی از عراق به ایران آمد و مباحثی در رابطه با امضای تفاهم‌نامه‌ای به منظور تسهیل مراودات مالی مطرح و در نهایت قرار شد بانک مشترکی در ایران و عراق تاسیس و مراودات مالی از طریق این بانک انجام شود. 

ادامه مطلب ...