گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

بانک ها و بیمه های ژاپنی برای شروع فعالیت خود در ایران از مناطق آزاد تجاری بهره بگیرند

                       

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت مناطق آزاد تجاری کشورمان را واجد شرایط مناسب برای فعالیت بانک ها دانست و به بانک ها و بیمه های ژاپنی پیشنهاد کرد تا در این مناطق حاضر شوند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت ایران ، ولی الله افخمی در دیدار هیأت تجاری ژاپن اظهار داشت : بانک ها و بیمه های ژاپنی برای شروع فعالیت خود در ایران از مناطق آزاد تجاری بهره بگیرند و شعب این موسسه ها می توانند به راحتی در این مناطق فعالیت کنند.
وی افزود : کالاهای تولیدی ژاپن در ایران مورد استقبال قرار می گیرد و از فعالان اقتصادی آن کشور دعوت کرد تا برای توزیع کالاهای اصلی در ایران نمایندگی ایجاد کنند.
رئیس سازمان توسعه تجارت اضافه کرد : بانکهای ژاپنی در طول دوران تحریم ، در رابطه با ایران بسیار محتاط عمل کردند و اکنون وقت آن رسیده که وارد همکاری با ایران شوند.
افخمی در این دیدار پیشنهاد داد که در قالب همکاری مشترک، شرکت های قطعه ساز ایرانی به ژاپن قطعه و لوازم یدکی خودرو صادر کنند.
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت هم پیشتر در دیدار با هیات تجاری ژاپن گفته بود ، ایران و ژاپن همکاریهای بسیار طولانی و تاریخی با یکدیگر داشته اند و حتی در سال های پس از انقلاب نیز این همکاری ها در سطوح بالایی قرار داشت و در مواقعی با افت و خیزهایی مواجه شد ،اما امیدواریم آینده خوبی فراروی روابط دو کشور قرار گیرد.
ژاپن تا پیش از اعلام تحریم های گسترده علیه ایران در سال 2012 از خریداران اصلی نفت ایران در آسیا بود و مبادلات تجاری گسترده ای با ایران داشت. 
سال 2012 منطقه خاورمیانه 3.6 درصد از کل صادرات ژاپن را جذب کرد و 19.2 درصد از کل ارزش واردات ژاپن مربوط به این منطقه بود .
صادرات ژاپن به کشورهای واقع در منطقه خاورمیانه 28.433 میلیارد دلار و وارداتش از این منطقه ( بیشتر سوختهای معدنی ) 170.136 میلیارد دلار بود.
سهم ایران از کل صادرات ژاپن در سال مورد گزارش 0.1 درصد و سهم کشورمان از کل کالای وارداتی ژاپن 0.9 درصد به ثبت رسیده است. 
ارقام منتشره سازمان تجارت خارجی ژاپن حاکی است حجم مبادلات بین دو کشور در سال 2012 بیش از 40 درصد نسبت به سال 2011 کاهش یافته و به 8.66 میلیارد دلار رسید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.