گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

صادرات 120 هزار تن انار و فرآوری های آن برای امسال هدفگذاری شده است

                        

مدیرکل دفتر گیاهان گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال برای صادرات 100 تا 120 هزار تن انار از کشور، به صورت میوه و کنسانتره رب و شربت، برنامه ریزی شده است.

ابوالقاسم حسن پور روز دوشنبه در سمنان به خبرنگاران افزود: در فرایند صادرات انار به ویژه به کشور کره جنوبی، مشکلاتی ایجاد شده بود که با رفع آن، صادرات انار به این کشور از سر گرفته شده است.
وی سطح زیر کشت انار در کشور را 82 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: 65 هزار هکتار از این باغ ها بارور است و سالانه 950 هزار تا یک میلیون تن انار بار می دهد.
وی با تایید بر وابستگی 60 درصدی بازار میوه ایران به واردات موز، گفت: شرایط تولید موز در ایران محدود است و فقط در منطقه سد سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان، قابلیت تولید این میوه وجود دارد.
حسن پور افزود: از آنجایی که برای تولید موز 30 تا 36 هزار مترمکعب آب در سال لازم است، تولید این میوه از نظر شرایط اقلیمی و مصرف آب در ایران، به صرفه نیست و بهتر است این میوه را وارد کنیم. 
مدیرکل دفتر گیاهان گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، پرورش نهال های سالم و دارای اصلاحات ژنتیکی را در کشور ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برای توسعه یا اصلاح باغ های انار300 نهال در واحد سطح نیاز است.
وی اضافه کرد: در ایران 2 میلیون و 500 هزار هکتار باغ میوه وجود دارد که از این باغ ها، سالانه 16 میلیون تن محصول تولید می شود.
مدیرکل دفتر گیاهان گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، پس از بازدید از باغ های انار استان سمنان، گفت: انار تولیدی این استان از نظر کیفیت، از مرغوب ترین انارهای دنیاست و باید با برنامه های تغذیه ای، مدیریت مصرف آب، کنترل علف های هرز، کاهش آفات ترکیدگی انار، کرم گلوگاه و دانه سفید کیفیت این محصول را افزایش داد.
در استان سمنان پنج هزار هکتار باغ انار وجود دارد که سه هزار و 700 هکتار آن بارور است و میانگین برداشت انار در این استان 22 تن در هکتار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.