گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

شهرستان مرزی قصرشیرین باز هم میزبان میهمانی ناخوانده است

                  رییس اداره هواشناسی قصرشیرین به خبرنگار ایرنا گفت: غبار موجود در هوای این شهر موجب کاهش دید افقی این منطقه مرزی به میزان پنج هزار متر شده که این میزان پنج هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (10هزار متر) کمتر است.
حیدر چوپانی دمای کنونی هوای قصرشیرین را 37 درجه سلسیوس بالای صفر اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود بیشینه دمای هوای امروز این شهرستان در روز جاری به 45 درجه سلسیوس بالای صفر افزایش یابد.
وی پیش بینی کرد: گرد و غبار موجود در آسمان شهرستان قصرشیرین تا اواخر وقت روز جمعه از جو منطقه خارج شود.
چوپانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان 71 روز درگیر غبار بوده که در فروردین 9، اردیبهشت 15، خرداد 22، تیر ماه 17 روز و در مرداد ماه جاری نیز هشت روز آسمان این شهرستان مرزی با گرد و خاک همراه بوده است. 
گرد و غبار در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی در غرب کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که غبار آن پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی شده و هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور را آلوده کرده است. 
طبق توصیه های پزشکان شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضای باز خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.