گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

605هزارو978 تن کالا در بندر شهیدباهنر تخلیه و بارگیری شد

                    

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان گفت: 605 هزار و 978 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در چهار ماه نخست امسال در این بندر تخلیه و بارگیری شد.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمد محسنی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از این میزان 414 هزار و 353 تن کالاهای غیرنفتی و 191 هزار و 625 هزار تن کالاهای نفتی بود که در بخش نفتی 36 درصد افزایش داشت.
وی بیان داشت: همچنین در چهار ماه گذشته بیش از 334 هزار و 330 تن کالای غیرنفتی و 58 هزار و 863 تن کالای نفتی از این بندر صادر شد که در بخش نفتی 164درصد افزایش نشان می دهد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اظهارکرد: مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتئینی، دام زنده، آهن آلات و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادراتی بود که از بندر باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند جابه جا شده است.
محسنی ادامه داد: دراین مدت 34 هزار و 802 تن کالای وارداتی غیر نفتی وارد این بندر شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان شد.
وی از جمله کالاهای وارداتی را شامل برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، قطعه های یدکی، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری اعلام کرد و افزود: این محموله ها پس طی شدن تشریفات گمرکی، از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می شود.
وی با اشاره به عملیات تخلیه و بارگیری 266 TEU کانتینر درسالجاری گفت: در چهار ماه گذشته، یکهزار و 652 شناور در بنادر شهید باهنر، جاسک و تیاب پهلو گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 28 درصد رشد را نشان می دهد.
این مسئول ضمن اعلام جدیدترین آمار سفرهای دریایی در مرکز استان گفت: از ابتدای سال جاری تا ابتدای مرداد ماه، یک میلیون و207 هزار و973مسافر در بنادر تحت مدیریت اداره بنادر شهید باهنر جابجا شدند که رشد هفت درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید که بیشتر آن از طریق بندر شهید حقانی صورت گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.