گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

وزیر اقتصاد: ایران کشوری امن برای سرمایه گذاران خارجی است

                   

وزیر امور اقتصادی و دارایی روز چهارشنبه در همایش «فرصت های سرمایه گذاری در ایران» در شهر پکن، از ایران به عنوان امن ترین کشور برای سرمایه گذاران خارجی در منطقه نام برد.

به گزارش ایرنا، «علی طیب نیا» اظهار داشت: ایران به منظور انجام مبادلات انرژی، کالات و تجارت با کشورهای مختلف جهان در موقعیت بی بدیلی قرار دارد و به رغم بحران های اخیر در منطقه، ایران به عنوان امن ترین کشور از موقعیتی استثنایی برای جذب سرمایه های خارجی برخوردار است.
وی از دیگر مزیتهای سرمایه گذاری در ایران به امکان نقل و انتقال اصل و سود سرمایه و همچنین عدم نیاز به مجوز صادرات کالا و تولیدات برای سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد.
رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین تصریح کرد که بر اساس موافقتنامه دو جانبه ای که میان دو کشور امضاء شده، تمامی تسهیلات برای سرمایه گذاران کشور چین در ایران فراهم شده است.
طیب نیا ادامه داد: لذا سرمایه گذاری و همکاریهای اقتصادی در حوزه های مختلف نظیر انرژی، حمل و نقل، معدن، ارتباطات، صنایع اتومبیل، محیط زیست، مدیریت منابع آب، توریسم و غیره می تواند از اولویت های سرمایه گذاری ایران برشمرده شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در عین حال گفت که در سالهای گذشته و به رغم وجود محدودیت بر تجارت با ایران، روابط اقتصادی دو کشور نه تنها کاهش نیافت بلکه از رشد مناسبی هم برخوردار بود.
وی یادآور شد: روند همکاریهای دو کشور در سالهای اخیر بیانگر این است که جمهوری اسلامی ایران به چین نه به صورت یک شریک عادی بلکه به عنوان شریکی مهم و راهبردی نگاه می کند و این موضوع در جریان سفر بهمن ماه سال گذشته «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین به تهران توسط مقامات عالی ایران مورد تاکید قرار گرفت.
«طیب نیا» و هیات همراه که روز دوشنبه به منظور شرکت در شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به پکن پایتخت چین سفر کرده بود، امشب این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.
نماینده عالی اقتصادی کشورمان را در این سفر هیاتی مرکب از نمایندگان وزارت نفت، دستگاه های اقتصادی، صنعتی، بازرگانی، بانکی، منطقه آزاد انزلی و همچنین نمایندگان بخش خصوصی همراهی می کردند.
وی علاوه بر شرکت در کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور و امضای یادداشت تفاهم با وزارت بازرگانی چین، امروز نیز با «وانگ یانگ» معاون نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.