گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

70 هزار زائر از مرز بین المللی مهران تردد کردند

                  

رئیس حج و زیارت ایلام گفت: از چهارم تا دهم محرم حدود 70 هزار زائر از طریق مرز بین المللی مهران برای شرکت در آیین های ویژه عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی به عتبات عالیات در کشور عراق مشرف شدند.

غلامرضا ممیز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از 14 تا 20 مهر ماه نزدیک به 60 هزار نفر به صورت انفرادی از طرف این مرز بین المللی به کشور عراق سفر کردند. 
وی افزود: همچنین حدود 10 هزار نفر هم در قالب 283 کاروان دارای مجوز از طرف سازمان حج و زیارت از مرز مهران برای شرکت در آِین های عزاداری سیدالشهدا (ع) به عتبات عالیات رفته اند. 
ممیز یادآور شد: این تعداد زائر با توجه به فرا رسیدن ایام سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان و به منظور شرکت در آیین های تاسوعا و عاشورای حسینی از مرز مهران تردد کردند. 
وی با بیان اینکه این زائران از همه جای ایران هستند، تاکید کرد: البته تردد از مرز مهران به سمت عراق همچنان ادامه دارد اما به علت پایان یافتن این آیین ها عبور از مرز تا نزدیک شدن زمان اربعین به روال عادی خود در دیگر ایام سال بازگشته است. 
رئیس حج و زیارت استان ایلام یادآور شد: همچنین از آغاز سال جاری تا اول مهرماه (نیمه نخست سال) 135 هزار و 740 زائر از طریق مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات اعزام شدند. 
ممیز اضافه کرد: این تعداد زائر در قالب هزار سه هزار و 184 کاروان زیارتی از طریق مرز مهران برای زیارت عتبات عالیات وارد کشور عراق شدند. 
وی گفت: به طور میانگین روزانه 40 کاروان زیارتی از طریق مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات عراق اعزام می شوند که این میزان در ایام خاص به بیش از 60 کاروان نیز می رسد. 
به گفته وی، بیشتر زائران این کاروان ها برای نخستین بار (زائر اولی) به عراق و زیارت بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) مشرف می شوند و برای سفر به این اماکن مقدس مرز رسمی و بین المللی مهران را انتخاب کرده اند. 
مرز مهران از امن و نزدیک ترین راه های دسترسی به عتبات عالیات است که همه ساله زائران زیادی برای سفر به عراق از این مرز بین المللی تردد می کنند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.