گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

صدور ویزای عتبات عالیات تا 48 ساعت قبل از روز اربعین ادامه می یابد

      

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: صدور ویزا برای زائرینی که قصد تشرف به عتبات عالیات برای شرکت در مراسم اربعین دارند تا 48 ساعت قبل از این مناسبت می توانند برای صدور ویزا اقدام کنند.

رضا نجفیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون کار صدور ویزا برای استان های کرمانشاه، کردستان، همدان و لرستان از طریق کرمانشاه انجام می پذیرد.
وی افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
نجفیان ادامه داد: در مرحله نخست ثبت نام، متقاضیان با درج اطلاعات فردی خود و هم گروهی ها در سامانه سماح تاریخ تشرف و مرز خروجی خود برای عزیمت به کشور عراق را انتخاب می کنند.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه یادآور شد: در مراسم اربعین سال گذشته 19 هزار ویزا از طریق کنسولگری عراق در کرمانشاه برای اعزام زائران استان های کرمانشاه، همدان و کردستان صادر شد که 14 هزار آن متعلق به زائران کرمانشاهی بود.
وی خاطرنشان کرد: تا روزهای پایانی شهریور، بیش از 2 هزار و 300 نفر از استان کرمانشاه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه یاد شده ثبت نام کرده اند.
نجفیان در خصوص بسته شدن مرز سومار که ابتدا قرار بود زائران استان های کرمانشاه، همدان و لرستان از آن طریق به عتبات عالیات اعزام شوند، گفت: تاکنون ابلاغیه ای در این خصوص از سوی رییس ستاد اربعین استان به اداره کل حج و زیارت ارسال نشده است.
وی در پایان گفت: البته احتمال دارد به دلیل نبود زیرساخت های لازم اعزام زائر از مرز سومار انجام نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.