گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

نظارت‌ها در گمرک الکترونیکی شد

                    

معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران از الکترونیکی شدن نظارت‌ها در این سازمان خبر داد و گفت: با این شیوه امکان سوء استفاده از بخش‌های مختلف کاهش می یابد.

به گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، «علیرضا مقدسی» در جمع مسوولان بازبینی گمرک های سراسر کشور افزود: تشریفات ترخیص، رویه‌های گمرکی و حتی بخش‌های وکالتنامه در قسمت بازبینی قرار گرفته و از اسناد کاغذی به الکترونیکی تبدیل شده است.
مقدسی اضافه کرد: مسوولان بازبینی می‌توانند به صورت آنلاین (برخط) روند کار را بررسی کرده و از چگونگی انجام کار آگاه شوند.
این مسوول افزود: اکنون روال کار در بخش بازبینی با سال های گذشته تفاوت‌های زیادی دارد و همکاران باید خود را نسبت به سیستم به روز کنند.
مقدسی اعلام کرد افرادی که در زمینه بازبینی فعالیت دارند در بخش‌های مختلف حتی ترانزیت مشغول به کار بودند و در بیشتر بخش‌ها دانش تخصصی دارند.
معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره دشواری های فعالیت در بخش بازبینی گفت: این افراد باید از ذهن تحلیلگر در زمان مشاهده اسناد برخوردار باشند تا در صورت اشتباه سهوی متقاضی به سرعت مشخصات را اصلاح کنند.
وی بازبینی را یکی از بخش‌های مهم در گمرک توصیف و تصریح کرد: بازبینی واحد تفکر فنی مدیر است و اگر این بخش درست کار کند، ضریب سلامت سازمان افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، پس از ترخیص کالا از گمرک، پرونده یا اظهارنامه باز هم در چند مرحله بازبینی می شود. 
بازبینی اولیه در گمرک اجرایی انجام می شود و بعضی اظهارنامه ها به بازبینی ستاد نظارت بر گمرک های استان فرستاده می شود. همچنین گمرک جمهوری اسلامی ایران به صورت انتخابی برخی اظهارنامه ها را بررسی می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.