گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

بازصادرات کالاهای قاچاق بادوام آغاز شد

                      

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از اجرای بازصادرات کالاهای قاچاق بادوام بر پایه شیوه نامه ابلاغ شده در این زمینه خبر داد.

به گزارش ایرنا، دستورالعمل های انهدام و بازصادرات کالاهای قاچاق تدوین و در ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز تصویب شد که بر اساس آن بازصادرات، امحا و عرضه داخلی سه شیوه تعیین تکلیف این کالاهاست
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در دومین نشست تخصصی مدیران ستادی و استانی این سازمان از ابلاغ شیوه نامه بازصادرات کالاهای قاچاق خبر داد و گفت: سازمان اموال تملیکی به عنوان صادرکننده کالا عمل نمی کند بلکه خریداران با شرکت در مزایده ها با شرط صادرات، نسبت به خرید اقدام می کنند.
به گزارش چهارشنبه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، «امین دلیری» افزود: وظیفه سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف بموقع و صحیح اموال به تملک رسیده دولت است و با استفاده از ظرفیت های موجود در استان ها مانند اتاق های بازرگانی برای فروش به شرط صادرات این کالاها اقدام می شود.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی ادامه داد: بدیهی است که سازمان اموال تملیکی در بحران تعیین تکلیف بموقع اموال و کالاهای قاچاق، با کندی در روند رسیدگی پرونده های موجود و کمبود نیروی انسانی، انبار و زیرساخت مناسب روبروست.
به گفته دلیری، سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف بخشی از کالاهای قاچاق کشف شده، متروکه، ضبطی، املاک وثیقه ای و... را بر عهده دارد که می تواند از آنها به عنوان ابزاری مناسب برای گذر از بحران استفاده کند.
وی ادامه داد: کشور با پدیده شوم قاچاق روبروست و باید به دنبال حل ریشه ای این معضل باشیم و با قاچاق سازمان یافته بشدت برخورد شود.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز باید از سیستم یکپارچه استفاده کنند تا فضایی برای تخلف، باقی نماند و رسیدگی ها در کمترین زمان انجام شود.
وی گفت: کارکنان و مدیران باید ذهن خود را بر روی کارهای سازمان متمرکز کنند تا با توجه به ابلاغ شیوه نامه جدید بازصادرات کالاهای قاچاق بتوانیم تا پایان سال، انبارهای سازمان را با تعیین تکلیف دقیق و قانونی، از کالاهای دپو شده تخلیه و به وظیفه خود به عنوان امین اموال دولت و حافظ حقوق ملت عمل کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.