گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

گمرک خبر محدودسازی دسترسی به آمار تجارت را تکذیب کرد

                

گمرک جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خبری درباره اینکه محدود شدن دسترسی به آمار تجارت، اعلام کرد: اطلاعات تجارت خارجی کشور در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در دسترس عموم قرار دارد.

به گزارش عصر سه شنبه شبکه پیام رسان گمرک جمهوری اسلامی ایران، اکنون اطلاعات تجارت خارجی کشور در تارنمای این سازمان به نشانی www.irica.ir قابل دسترس است و همه مراجعه‌کنندگان می‌توانند به اطلاعات صادرات و واردات کشور و اقلام و قطعات به تفکیک وزن، ارزش، کشور طرف معامله و تعرفه با جزییات دقیق دسترسی داشته باشند.
با توجه به دسترسی به همه سوابق اطلاعاتی از سال 1371 تاکنون در درگاه این سازمان، امکان مقایسه اطلاعات تجارت خارجی کشور بر اساس شاخص های مهم تجارت مانند وزن و ارزش کالاهای ورودی و خروجی، به تفکیک کشورهای طرف معامله و نوع کالا میسر است.
همچنین آمار تجارت خارجی کشور به صورت روزانه نیز منتشر می‌شود و اقلام عمده به تفکیک ترانزیت، صادرات و واردات در این تارنما قرار می‌گیرد.
گزارش‌گیری لحظه‌ای از آمار و وضعیت تجارت خارجی کشور یکی از مهم‌ترین دستاوردهای گمرک الکترونیک به‌شمار می‌رود.
همچنین اطلاعات دقیق‌تر و جزئی‌تری از تجارت خارجی به صورت روزانه و ماهانه منتشر می‌شود.
به گزارش ایرنا، گمرک جمهوری اسلامی ایران سازمان دولتی تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی است که به عنوان مرزبان اقتصادی کشور نقش محوری و هماهنگ‌کننده را در مبادی ورودی و خروجی کشور دارد و مسئول اعمال حاکمیت دولت در اجرای قانون امورگمرکی و سایر قوانین و مقررات مربوط به صادرات و واردات و عبور (ترانزیت) کالا و وصول حقوق ورودی و عوارض گمرکی و مالیات‌های مربوطه و الزامات فنی و تسهیل تجارت است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.