گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

معافیت مالیاتی فرش دستباف حفظ شود

                 

 رییس مرکز ملی فرش ایران از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا در بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، معافیت مالیاتی فرش دستباف را حفظ کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز ملی فرش ایران، «حمید کارگر» با اشاره به لحاظ نشدن معافیت مالیاتی فرش دستباف در لایحه مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: پیش از این فرش دستباف در فهرست کالاهای مشمول مالیات بر ارزش افزوده قرار نداشت و از معافیت برخوردار بود.
وی گفت: براساس لایحه ای که اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، این معافیت حذف شده و می تواند پیامدهای زیانباری برای این هنر- صنعت ملی و داخلی کشورمان داشته باشد.
رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به ارزش ها و ویژگی های فرش دستباف در حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: انتظار می رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب نهایی قانون مالیات بر ارزش افزوده با نگاه حمایتی به هنر- صنعت فرش دستباف، با تاکید بر معافیت فرش دستباف از مالیات بر ارزش افزوده، این هنر- صنعت در شرایط اقتصادی کنونی را حمایت کنند.
به گزارش ایرنا، پارسال حدود 350 میلیون دلار فرش دستباف ایرانی به کشورهای مختلف صادر شد که از نظر ارزشی 27 درصد و از نظر وزنی 16.5درصد رشد نسبت به سال ماقبل را به ثبت رساند. 
آمریکا، آلمان، لبنان، امارات، پاکستان، ژاپن، انگلیس، قطر، آفریقای جنوبی و استرالیا 10 مشتری اصلی فرش دستباف ایران در سال 1395 بودند و آمریکا مقام نخست واردات فرش از ایران را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.