گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

بازگشایی مرز پرویزخان نوید بخش رونق اقتصادی منطقه و صادرات ایران به عراق

Related image  گمرک پرویزخان سالها به عنوان بزرگترین گمرک زمینی ایران در زمینه صادرات نقش بسزایی در تولید و اشتغال و رونق منطقه و حتی ایران داشته و گواه این مطلب را می توان در آمار صادرات این گمرک به عراق دید این گمرک در زمینه ترانزیت کالا نیز چند سالی در بین تمام گمرکات ایران رتبه ی نخست را به خود اختصاص داده است. واز لحاظ زیر ساختی و وسعت نیز در بین همه ی گمرکات زمینی ایران در درجه نخست قرار دارد. متاسفانه این گمرک با این رزومه ی درخشان و امکانات به دلیل تحولات سیاسی در داخل عراق چند ماهی مسدود بود که باعث خسارتهای فراوانی گردید از جمله  1- از دست دادن بخشی از بازار صادراتی در عراق و واگذار کردن به رقبای ترک 2- بیکاری و رکود اقتصادی در منطقه 3- کاهش تولید در بسیاری از کارخانه های کشور ....

این درحالیست که در طول این مدت مردم این منطقه درد فاجعه جانکاه زلزله 7.3 ریشتری را نیز متحمل شده اند و این مسئله علاوه بر بیکاری و رکود اقتصادی تاثیر بسیار منفی در بین مردم داشته است.
امید است که با دور اندیشی مسئولان کشور و استان کرمانشاه و رایزنی با مقامات عراقی تمهیداتی اندیشیده شود تا شاهد رونق صادرات در مرز پرویزخان و به تبع آن رونق اقتصادی در منطقه غرب کشور و ایران باشیم.
ومن الله توفیق
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.