گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان


دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان +شرح دعا

اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَکَ وأنـْزِل علیّ فیهِ بَرَکاتِکَ وَوَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِکَ واسْکِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِکَ یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین.

خدایا بگشا به رویم در این ماه درهاى فضلت وفرود آر برایم در آن برکاتت را وتوفیقم ده در آن براى موجبات خوشنودیت ومسکنم ده در آن وسطهاى بهشت اى اجابت کننده خواسته ها ودعاهاى بیچارگان.

رییس اتاق بازرگانی: بزرگ ترین مطالبه مردم ایلام در دولت تدبیر و امید اجرایی شد

ایلام - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: ایجاد منطقه آزاد اقتصادی، تجاری و صنعتی در مرز بین المللی مهران دروازه ای مطمئن برای رونق اقتصادی استان به شمار می رود.

«شعبان فروتن» روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، مرز مهران را نقطه ای مطلوب و تثبیت شده برای توسعه فعالیت های اقتصادی توصیف و بیان کرد: ایجاد منطقه آزاد اقتصادی و تجاری می تواند به پل ارتباطی مستحکمی برای گسترش پیوندهای اقتصادی غرب کشور با عراق تبدیل شود.

وی ادامه داد: راه اندازی این منطقه مهمترین خواست و مطالبه مردم استان ایلام از نظام و دولت ها بود که با تلاش و پیگیری های مدیریت ارشد استان موافقت با ایجاد آن در دولت تدبیر و امید کلید خورد. 

وی اظهار کرد: مرز بین المللی مهران به سبب نزدیکی به پایتخت و شهرهای مذهبی عراق دارای ظرفیت منحصر به فردی بوده و امکانات زیرساختی مناسبی نیز در آن وجود دارد که می تواند به دروازه ای برای رونق اقتصادی و صادارت و واردات کالا و خدمات بین دو کشور ایران و عراق تبدیل شود.

رییس اتاق بازرگانی ایلام یادآور شد: اکنون روزانه نزدیک به یک هزار دستگاه کامیون حامل انواع کالا از راه مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر می شود که این بیانگر اهمیت این مرز در غرب کشور است.

فروتن توجه دولت تدبیر و امید به بخش خصوصی و حمایت از فعالیت های اقتصادی با کشور همسایه را مهم ارزیابی و تاکید کرد: بدون تردید تعیین تکلیف و پیگیری ایجاد منطقه آزاد اقتصادی و تجاری در مرز مهران از سوی دولت تدبیر و امید، می تواند افق های جدید توسعه ای فراروی استان ایلام ترسیم کند.

وی ارزآوری، رونق اقتصادی، توسعه صادرات غیرنفتی و اشتغال پایدار را از مهم ترین مولفه های راه اندازی منطقه آزاد اقتصادی و تجاری در مرز مهران دانست و تاکید کرد: بخش خصوصی از آمادگی لازم برای رونق منطقه آزاد تجاری در مرز بین المللی مهران استقبال می کند.

رییس اتاق بازرگانی ایلام گفت: مرز مهران که در گذشته نقطه ای دور افتاده بود، امروز به سبب فعالیت های گسترده و روز افزون فعالان اقتصادی و بازرگانان به دروازه ای بزرگ برای فعالیت، کار و تلاش و صادرات تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران جزو مطالبه های جدی بخش خصوصی استان است، ابراز امیدواری کرد، مجلس شورای اسلامی پس از ارسال لایحه راه اندازی این منطقه با زدن مهر تایید به این مصوبه دولت تدبیر و امید، فرصت تاریخی را برای رونق اقتصادی ایلام رقم زند.

شهرستان مرزی مهران در همسایگی عراق و جنوب باختری استان ایلام اکنون از کانون های عمده صادرات کالا و خدمات و نیز تردد گردشگران مذهبی به عراق است.

استان ایلام با 430 کیلومتر دارای طولانی ترین مرز مشترک با کشور عراق است.

زندگی زیباست

زندگی زیباست ای زیبا پسند                                              زنده اندیشان به زیبایی رسند