ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
مدیر امور استانهای اتاق ایران، برگزاری نمایشگاههای تخصصی را ابزاری برای توسعه صادرات کشور برشمرد و گفت: اتاق ایران برای حمایت از تشکلهای خصوصی، امکان برپایی نمایشگاه توسط تشکل ها را فراهم میکند.
به گزارش خبر گزاری فارس , مظفر علیخانی با تاکید بر بالا بودن اهمیت برگزاری نمایشگاه تخصصی از جمله نمایشگاه الکامپ که در زمینه فناوری اطلاعات است، توضیح داد: از آنجایی که از کشورها و شرکت های مختلف دنیا برای حضور در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند، بنابراین تاثیر گذاری آن در توسعه صادارت کشور بالاست. این شرکت ها می توانند با آخرین دستاوردهای ایران و ظرفیت های بسیار خوبی که در کشور در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد آشنا شوند.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاهها همچنین این امکان را فراهم میکند، تا ایران نیز با تکنولوژیهای روز پیوند خورده و سرمایه های خارجی را جذب کند و در کنار آن به اهداف کمی بلند در اقتصاد دست یابد.
مدیر امور استانهای اتاق ایران، حمایت از تشکل های وابسته با اتاق بازرگانی ایران را یکی از اولویت های این نهاد دانست و تشریح کرد: اتاق برای افزایش سطح تشکلهای وابسته به خود برنامههای جدی را دنبال میکند. در واقع با این کار میتواند به غنی سازی دیدگاههای و نظرات کارشناسی تشکلها و همه فعالان اقتصادی کمک کند تا به کمک هم افزایش و ارائه پیشنهادات سازنده و تخصصی به همه نهادها و دستگاه های دولتی و قوای سه گانه از منافع بخش خصوصی که متضمن منافع ملت ایران است، دفاع کند.
علیخانی برپایی دورههای آمورشی لازم، اعزام هیئتهای تجاری و پذیرش هیئتهای اقتصادی از نقاط مختلف دنیا، ایجاد پرتالهای توانمند و برگزاری همایش ها و نمایشگاه های تخصصی، حمایت می کند.
وی در مورد اهمیت برگزاری نمایشگاه الکامپ برای اتاق بازرگانی گفت: این نمایشگاه به اهتمام مجمع تشکلهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار میشود. از جمله نکات مهم و درخور توجه برای این نمایشگاه، حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای عالی فضای مجازی، اتاق ایران و دیگر نهادهای مرتبط از آن است. از طرفی خوشبختانه سازمان توسعه تجارت و سازمان سهامی نمایشگاه نیز همکاری لازم را برای برپایی این نمایشگاه داشتند.
وی با اشاره به کوتاه بودن زمان برای برپایی نمایشگاه گفت: برای برگزاری نمایشگاه الکامپ از زمان ارائه مجوز تا زمان برگزاری تنها هفت روز فرصت داشتیم و جای تاسف است که امسال در نمایشگاه الکامپ امسال برخی دستگاههای دولتی حضور ندارند، در حالی که این مسئله در سالهای گذشته پررنگ بود.
علیخانی در این رابطه به برنامههای دولت برای حل مسائل اقتصادی و پرونده هستهای کشور اشاره کرد و ادامه داد: به نظر میرسد حضور دستگاههای دولتی امکان تعامل بیشتر بین دولت و بخش خصوصی را بیشتر میکند.
به گفته علیخانی ارائه توانمندی کشور در حوزههای مختلف اصلیترین خروجی نمایشگاهها است و در دنیای امروز توسعه صادرات و اشتغالزایی از طریق فناوریهای بالا و اصول دانش بنیان نقش کلیدی دارد، چرا که ارزش افزوده و اشتغال بالایی را ایجاد میکند. از طرفی خروج از رکود توسعه صادرات میتواند از این طریق میسر شود.