گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

استقبال مسئولان عراقی از صادرات میوه و روغن زیتون به این کشور





معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: مسئولان عراقی در سفر به استان زنجان علاوه بر اینکه خواستار خرید نهال زیتون تولیدی استان بودند، از صادرات میوه و روغن زیتون به عراق نیز استقبال کردند.

 

به گزارش فارس، اکبر کرامتی، اظهار داشت: انتقال دانش فنی در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی از جمله موضوعات مطرح شده در سفر گروه عراقی به استان زنجان بوده است.

 

وی عنوان کرد: مسئولان عراقی در سفر به استان زنجان علاوه بر اینکه خواستار خرید نهال زیتون تولیدی استان بودند، از صادرات میوه و روغن زیتون به عراق نیز استقبال کردند.  معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: گروه عراقی که از مسئولان کشاورزی استان کربلا بودند، به شهرستان طارم نیز سفر کرده و به همراه فرماندار این شهرستان از نهالستان‌های زیتون طارم نیز بازدید داشته‌اند.

 

این مسئول تصریح کرد: اگر توافقی مابین مسئولان استانی و گروه عراقی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به کشور عراق حاصل شود، صادرات نهال زیتون و سایر محصولات کشاورزی به همراه دانش فنی محصولات در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

کرامتی بیان داشت: کشور عراق به دلایلی همچون نزدیکی به زنجان و به تبع آن کاهش هزینه‌های حمل و نقل بازار خوبی برای محصولات کشاورزی تولیدی استان زنجان محسوب می‌شود.

 

وی اضافه کرد: به دلیل وجود برخی مشکلات در کشور عراق از جمله جنگ و ناامنی تولید محصولات مختلف در این کشور به سختی تولید می‌شود که این موضوع نیز می‌تواند زمینه‌ ساز صادرات محصولات کشاورزی به عراق باشد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان تاکید کرد: استان زنجان ظرفیت‌های کشاورزی بالایی دارد و فراهم کردن شرایط صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای مختلف می‌تواند کشاورزان را منتفع کند.

 

این مسئول بیان کرد: از طریق صادرات تولیدات کشاورزی به کشورهای مختلف گام‌های اساسی می‌توان در راستای تنظیم بازار محصولات کشاورزی در استان زنجان برداشت.

 

کرامتی اظهار کرد: بازار کشور عراق می‌تواند تسهیل کننده تنظیم بازار محصولات کشاورزی در استان زنجان باشد که از این طریق محصولات تولیدی کشاورزان با قیمت مناسب به فروش می‌رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.