گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

در مرزهای غربی کشور شاهد امنیت پایدار هستیم

          

                         به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز چهارشنبه پس از بازدید از مرزهای غربی کشور در حوزه استان کرمانشاه و در گفت و گو با خبرنگاران، هدف از این سفر را بازدید از مناطق مرزی غرب و بررسی وضع امنیتی شهرها عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز در ایران، امنیت مردم محوری را شاهد هستیم، افزود: رویکرد پلیس برای برقراری امنیت در کشور مبتنی بر پلیس اجتماعی و مردم است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور تصریح کرد که تحولات پیرامونی کشور به خوبی رصد می شود و آمادگی کامل برای رویارویی با هرگونه تهدید احتمالی وجود دارد.

سردار مومنی، تامین امنیت مرزها را از اولویتهای نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: برای تامین منابع اقتصادی برای ایجاد زیر ساختها در مرزهای کشور، در حال تعامل با دستگاه های مرتبط و مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی، موضوع آموزش را یکی از اولویت های نیروی انتظامی دانست و گفت: امکان انجام ماموریت بدون آموزش نیروها وجود ندارد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور در پاسخ به سوالی در رابطه با برنامه های نیروی انتظامی در تامین امنیت راهها، گفت: نیروی انتظامی به منظور تامین امنیت راههای کشور سه برنامه تغییر رفتار رانندگی، همکاری با مردم و استفاده از سیستم های هوشمند را در دستور کار دارد.

وی افزود: اکنون 17 میلیون خودرو در کشور وجود دارد که نظارت و کنترل آنها نیازمند به کارگیری سیستم های هوشمند است.

وی با بیان اینکه در این مدت برخی از جرایم در کشور همچون سرقت از منازل، 2 درصد افزایش داشته است، گفت: در استان کرمانشاه در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در قتل پنج و سرقت مسلحانه 18 درصد کاهش داشته ایم ضمن اینکه در کشف مواد مخدر نیز افزون بر 40 درصد افزایش را شاهد هستیم.



** سردار مومنی روز گذشته نیز از مرزهای استان ایلام بازدید کرد



جانشین فرمانده نیروی انظامی کشور روز گذشته در سفر خود به ایلام با اشاره به تشکیل قرارگاه اربعین و بررسی زیر ساخت های مربوط به این قرارگاه گفته بود: سال گذشته جمعیت میلیونی از مرز مهران به عتبات اعزام شدند و با توجه به محدود بودن زیرساخت ها و فقدان پیش بینی برای چنین شرایطی، مشکلاتی برای زائران به وجود آمد.

وی افزود: بلافاصله پس از آیین اربعین حسینی سال گذشته تمهیدات ویژه ای اندیشیده شد و بخشی از این برنامه ریزی ها در حوزه نیروی انتظامی و بخشی نیز در همکاری نیروی انتظامی با بخش های دیگری که متولی هستند، جلسات متعددی برگزار شد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی یادآور شد: دو موضوع برای سفرهای زیارتی اربعین مهم است که یکی از آن توسعه زیرساخت ها مانند جاده دسترسی و ایجاد استراحتگاه های ویژه زائران و موضوع مهم فراهم بودن وسائط نقلیه عمومی برای انتقال زائران است که سال گذشته مشکلات و کمبودهایی در این رابطه داشتیم.

استان کرمانشاه دارای 360 کیلومتر مرز مشترک با بخش های کرد و عرب نشین کشور عراق می باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.