گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

قرارداد همکاری بین مرکز ملی فرش باصندوق ضمانت صادرات ایران بستری برای افزایش صادرات فرش

                 

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: امضای تفاهمنامه همکاری میان این تشکیلات با صندوق ضمانت صادرات ایران در واقع بستری برای رشد صادرات فرش و کاهش ریسک محسوب می شود.


به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمید کارگر در حاشیه بیست وچهارمین نمایشگاه فرش دستباف اظهار داشت: انعقاد 
تفاهمنامه مزبور تاکنون پیامدهای خوبی هم برای صادرکنندگان فرش و هم صندوق ضمانت صادرات ایران در بر داشته است.
وی افزود، برقراری تعامل نزدیک میان صادرکنندگان فرش دستباف و مسئولان صندوق ضمانت صادرات مفید است و شنیدن دغدغه های صادرکنندگان فرش از سوی مسئولان این صندوق می تواند به اجرایی تر شدن بهتر تفاهم نامه یادشده کمک کند.
وی با اشاره به پیش بینی نکات مهم در تقاهم نامه مرکز ملی فرش و صندوق ضمانت صادرات، اظهار امیدواری کرد: حضور مسئولان صندوق مربوطه در جمع صادرکنندگان فرش دستباف و شنیدن مشکلات آنها، این امکان فراهم شود تا تفاهم نامه رنگ و بوی اجرایی به خود گیرد.
مرکز ملی فرش ایران و صندوق ضمانت صادرات ایران در اسفند ماه سال گذشته تفاهم نامه امضا کردند که براساس آن صادرکنندگان و ذینفعان فرش دستباف می توانند برای افزایش مستمر صادرات فرش از خدمات این صندوق بهره مند شوند.
هدف از امضای این تفاهم نامه کاهش ریسک صادرات فرش دستباف و ارایه بیمه ها و ضمانت نامه های اعتباری از سوی صندوق ضمانت صادرات است.
تهیه بسته های حمایتی اعتباری خاص فرش دستباف، ضمانت انبارداری در دیگر کشورها، افزایش ارزش دلار در کشور در چند سال اخیر نسبت به سایر کشور ها، برخی مشکلات در زمینه فرآیند تسویه حساب خسارت های وارده به صادرکنندگان به عنوان خواسته های تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش از دست اندرکاران صندوق ضمانت صادرات ایران مطرح شده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.