گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور از مرز 684 هزار تن گذشت

                 

مدیر کل گمرکات استان مرکزی گفت: 684 هزار و 259 تن انواع کالا در سال گذشته از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.


به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی گمرکات استان مرکزی مهدی میراشرفی افزود: این کالاها به ارزش 517 میلیون و 443 هزار و 13 دلار به مقصد 40 کشور جهان از جمله افغانستان، ترکیه، عراق، ترکمنستان، پاکستان، ایتالیا، آذربایجان، تونس، اسپانیا، قزاقستان، فرانسه، گرجستان، بلژیک، سومالی و بنگلادش صادر شده است. 
وی ادامه داد: صادرات کالا از مبادی گمرکی استان مرکزی به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر وزنی هشت درصد افزایش و از نظر ارزش به دلیل کاهش قیمت نفت و فرآورده های نفتی 17 درصد کاهش داشته است. 
مدیر کل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: هیدروکربورهای هیدروژنه، پلی اتیلن سبک و سنگین، شیشه و آینه، الیاف پلی استر، مرغ منجمد، قطعه های ریخته گری از چدن، چیپس ، بیسکوئیت، سیمان سفید و سیاه، کاشی و سرامیک و مواد شوینده از جمله کالاهای صادراتی از این استان به خارج از کشور است. 
میراشرفی گفت: در این مدت، 86 هزار و 730 تن انواع کالا به ارزش 219 میلیون و 194 هزار و 468 دلار از سایر کشورها به استان مرکزی وارد شده است که نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی 10 درصد افزایش و از نظر ارزشی دو درصد کاهش داشته است. 
وی گفت: الیاف سنتیک، بادام زمینی با پوست، مواد اولیه تولید، آبمیوه، شمش آلومینیوم، لوله و میلگرد فولادی، پاکت آبمیوه، درب آسان بازشوی آلومینیومی، پنبه، گلوله آلوبیتی، لوازم یدکی، کولتیواتور و دستگاه پاستوریزاسیون تتراپک از جمله کالاهای وارد شده به استان مرکزی است. 
مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: این کالاها از 30 کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، اسپانیا، یونان، سوئیس، آلمان، دانمارک، هند و ارمنستان به این استان وارد شده است. 
میر اشرفی خاطر نشان کرد: سال گذشته 444 پرونده کالای قاچاق به ارزش 195 میلیارد و 338 میلیون و 692 هزار ریال در گمرک استان تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 151 درصد افزایش داشته است. 
وی گفت: گمرکات استان مرکزی در سال گذشته 751 میلیارد و 428 میلیون و 469 هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 47 درصد افزایش داشته است. 
میر اشرفی افزود: در این مدت 594 میلیارد و 549 میلیون و 384 هزار ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده توسط این گمرکات کسب شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 24 درصد افزایش داشته است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت ، یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.