گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

در مجلس راهکارهای لازم برای پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی بررسی شد

                  

 سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات پیش رو برای نحوه تامین منابع مالی واحدهای تولیدی کشور در نشست مشترک نمایندگان کمیسیون اقتصادی و صنایع و معادن مجلس با وزیر صنعت و مدیران عامل بانک ها شناسایی و راهکارهای لازم پیش بینی شد.

رحیم زارع روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به نشست مشترک اعضای کمیسیون های اقتصادی و صنایع و معادن مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این جلسه که رییس کل بانک مرکزی،مدیرعامل صندوق توسعه ملی و مدیران عامل برخی از بانک ها و مدیران عامل سایپا و ایران خودرو نیز حضور داشتند نحوه تامین منابع مالی واحدهای تولیدی کشور مورد بررسی قرار گرفت. 
وی ادامه داد: این نشست با هدف برداشتن گام های عملیاتی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از تولید اتحاذ سیاست های لازم برای خروج کشور از رکود، قرار گرفتن کشور در شرایط خاص بعد از توافق و مطالبه به حق تولید کنندگان و آحاد مردم به بهبود شرایط اقتصادی پس از تحریم و بررسی چالش های پیش روی تولیدکنندگان برگزار شد. 
رییس فراکسیون ایران چشم انداز ایران 1404 گفت: در این نشست مسایل و مشکلات پیش روی خودروسازان را شنیدیم و در خصوص راه های جلوگیری از تعطیلی و افزایش واحدهای تولید خودرو در کشور بحث و تبادل نظر شد. 
زارع اظهارداشت: همچنین در این نشست بر تقویت تولیدکنندگان خودرو کشور به عنوان یکی از تولیدکنندگان خودرو در خاورمیانه با هدف حفظ منافع ملی تاکید شد. 
زارع با بیان اینکه در این نشست چالش های پیش روی بخش تولید توسط نمایندگان کمیسیون اقتصادی و صنایع مجلس شناسایی شد گفت: یکی از مهمترین اهداف این نشست مشترک اتخاذ راه کاری های اجرایی و عملیاتی مشترک میان دولت و مجلس و تولیدکنندگان برای برون رفت از وضعیت فعلی بود. 
نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در این نشست راهکارهایی همچون مدیریت نقدینگی به جای سیاست های انقباضی،عملیاتی شدن بخشنامه های قبلی دولت در راستای حمایت از تولید، اختصاص و تزریق نقدینگی با بهره کافی از منابع صندوق توسعه ملی به تولیدکنندگان، تامین سرمایه گردش قطعه سازان و خودروسازان بر اساس قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر توسط بانک ها و سپرده گذاری صندوق توسعه ملی در بانک صنعت و معدن جهت ارایه تسهیلات به شرکت سایپا در جهت حمایت از واحدهای تولیدی پیش بینی شد. 
زارع ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع در جلسه امروز مقرر شد نشست مشترک بعدی دوشنبه هفته آینده برگزار شود. 
وی اظهارداشت: همچنین در این جلسه مشترم پیرامون مشکلات حوزه تولید از جمله انباشته شدن تولیدها در انبارها و ورشکستگی برخی بانک های کشور بحث و تبادل نظر شد که باید برای محدودیت های پیش رو چاره اندیشی شود. 
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین به گلایه های رییس کل بانک مرکزی از دولت قبل در جلسه امروز اشاره کرد و گفت: رییس کل بانک مرکزی بیان کرد که ارزهایی که توسط بانک مرکزی دولت قبل جهت اجرای پروژه ها به وزارت نفت پرداخت شد و همچنین فشاری که برای تزریق تسهیلات به مسکن مهر وجود داشت باعث شد که نتوانند رشد نقدینگی را کنترل کنند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.