گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

صادرات کالا از مرز کیله سردشت ۵۲ درصد افزایش یافت

مدیر گمرک سردشت گفت: پارسال ۴۶۱ هزار تُن کالا به ارزش ۲۲۸ میلیون دلار از مرز کیله این شهرستان صادر شد که نسبت به ۱۴۰۱ افزایش ۵۲ درصدی یافته است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امین غلام‌نژاد مدیر گمرک سردشت با اشاره به صادرات ۴۶۱ هزار تُن کالا به ارزش ۲۲۸ میلیون دلار از مرز کیله این شهرستان، گفت: عمده کالا‌های صادراتی پارسال تره بار، خشکبار، مواد معدنی، پلاستیکی و فلزی بود.

وی اضافه کرد: همچنین پارسال در مجموع بیش از ۳.۵ میلیون دلار انواع کالا اغلب شامل لوازم خانگی و برقی از مرز کیله وارد کشور شد.

مدیر گمرک سردشت بیان کرد: پارسال علی رغم اینکه ساز و کار تردد انسانی به طور کامل مهیا نشده ولی رفت و آمد بیش از ۱۴۰ هزار نفر از مرز کیله ثبت شده است.

غلام نژاد گفت: روزانه بیش از ۱۸۰ کامیون شامل کالا‌های صادراتی به مقصد اقلیم کردستان عراق وارد بازارچه مرزی «کیله» می‌شوند.

بازارچه مرزی کیله سردشت از سال ۱۳۸۲ برای تسریع در صادرات کالا و تولیدات داخلی کشور آغاز به کار کرد و این بازارچه مرزی سال گذشته به عنوان یکی از مرز‌های رسمی کشور در هیأت دولت به تصویب رسید و روزانه بیش از ۵۰۰ نفر در این بازارچه مرزی امرار معاش می‌کنند.

مرز کیله تا سردشت ۱۸ کیلومتر و تا شهر قلعه‌دیزه عراق ۱۷ کیلومتر مسافت دارد و این فاصله کمترین مسافت بین ۲ شهر مرزی در غرب کشور و از دیگر مزیت‌های این مرز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد