گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

معاون توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت : آمار صادرات غرورآفرین است

                                محمدرضا مودودی، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، در یازدهمین همایش ملی صادرات ماشین‌آلات و محصولات صنایع غذایی حضور یافت.

 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مودودی با تأکید بر اینکه از لحاظ وزنی، بنادر ما بیش از آنکه وارداتی باشند، صادراتی هستند، آمار صادرات را غرور آفرین خواند و افزود: محصولات لبنی، شیرینی و شکلات و کنسروهای ایران به بیش از 80 کشور دنیا صادر می‌شود و از این رو صنعت غذا، به دلیل ایجاد ارزش افزودۀ بیشتر نسبت به محصولات کشاورزی مزیت بالاتری در صادرات دارند و از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد محسوب می‌شود.

 

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات به صادرات محصولات صنایع غذایی کشور طی دوازده ماهه سال 1395 در مقایسه با سال 1394 اشاره کرد و تصریح کرد: در این بازۀ زمانی صادرات صنایع غذایی با افزایش 8% در ارزش به 2077.5میلیون دلار و از لحاظ وزنی به 1187.4هزار تن رسیده است.

 

مودودی با ذکر نمونه‌ای از آمار عملکرد صادرات محصولات صنایع غذایی طی دوازده ماهه سال 1395 اعلام کرد:  روند صادرات فرآورده‌های لبنی 19%، روغن نباتی 15.6%، اسانس و عرقیات 16.6% و همچنین خوراکی‌های گوناگون 14.4% رشد را نشان می‌دهند.

وی با تشریح تغییرات در ساختار سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ساختار جدید سازمان توسعه تجارت ایران بر اساس کالا و کشور تنظیم شده و هدف این است که هم استان‌ها و هم بخش خصوصی نقشی پر رنگ‌تر در تصمیم‌گیری و مشارکت داشته‌ باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.