گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

در سه ماهه نخست امسال 630 میلیون دلار کالا از مرزهای قصرشیرین به عراق صادر شد

قصرشیرین - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: در سه ماهه اول امسال در مجموع 630 میلیون دلار کالا از طریق مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان به عراق صادر شده است.

ˈنعمت اله نازپروردهˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزن کالاهای صادر شده از مرزهای این شهرستان در این مدت یک میلیون و 481 هزار تن بوده است. 

وی تاکید کرد: سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولر آبی، گوجه فرنگی و رب گوجه، هندوانه، ماست، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار مهمترین کالاهای صادراتی ایران به کشور عراق در این مدت بوده است. 

نازپرورده اظهار کرد: از مجموع صادرات انجام شده 600 میلیون دلار به ارزش وزنی یک میلیون و 191هزار تن از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و 30 میلیون دلار کالا به ارزش وزنی 290 هزار تن از مرز رسمی خسروی به شهرهای حوزه حکومت مرکزی عراق صادر شده است.

وی گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد (سه ماهه اول) در مجموع از مرز رسمی پرویزخان 11 هزار تبعه ایرانی و عراقی به کشورمان وارد و 10 هزار و 500 نفر نیز از همین طریق از کشور خارج شده اند.

معاون فرماندار قصرشیرین خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین دو هزار و 300 نفر تبعه ایرانی و عراقی نیز از مرز رسمی خسروی وارد کشور و یک هزار و 600 نفر نیز از طریق این مرز رسمی از کشور خارج شده اند.

نازپرورده افزود: روزانه بطور متوسط 800 دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی ایرانی از مرز پرویزخان و 300 دستگاه کامیون صادراتی از مرز خسروی به عراق ارسال می شود.

وی یادآور شد: مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که بطور متوسط هر سال حدود 52 درصد از مجموع صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از این مرز انجام می شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق هم مرز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.