گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

ژاپن دفتر دیپلماتیک موقت در ˈاربیلˈعراق دایر می کند

تهران - ایرنا - وزارت خارجه ژاپن سه شنبه از دایرکردن یک دفتر دیپلماتیک موقت در شهرˈاربیلˈ در شمال عراق جهت تضمین امنیت اتباع ژاپنی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کیودو، ˈفومیو کیشیداˈ وزیر خارجه ژاپن در یک کنفرانس خبری با اعلام این مطلب افزود: اتباع ژاپنی ساکن ˈبغدادˈ پایتخت و دیگر نقاط عراق نیز بطور موقت در منطقه کردنشین ˈاربیلˈ که در مقایسه با دیگر نقاط این کشور اوضاع نسبتا آرامی دارد، اسکان داده می شوند.

وی هدف از دایرشدن دفتر دیپلماتیک موقت را اطمینان از ارایه اطلاعات لازم به اتباع ژاپنی و حفاظت از جان و امنیت تمامی آنان دانست.

وزارت خارجه ژاپن همچنین اعلام کرد کارکنان سفارت این کشور درˈبغدادˈ و مقاماتی از وزارت خارجه ژاپن بطور دوره یی در این دفتر مستقر خواهند شد تا به امور ساکنین و شرکت های ژاپنی فعال در ˈاربیلˈ و دیگر نقاط عراق رسیدگی کنند.

تروریست های داعش از 9 ژوئن (19خرداد) بخش هایی از عراق را به تصرف خود درآورده و تهدید به تجزیه این کشور کردند و با وجودی که ارتش عراق توانسته بخش هایی از مناطق اشغالی را آزاد کند اما نبرد سنگین نیروهای امنیتی این کشور و تروریست ها همچنان ادامه دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.