گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

معاون استاندار: کرمانشاه نیازمند تخصیص تسهیلات بیشتر در حوزه صادرات است

کرمانشاه - ایرنا - معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه نیازمند تخصیص تسهیلات بیشتر در زمینه صادرات است و مسوولان کشوری باید با توجه ویژه به رفع مشکلات اقتصادی این استان جنگزده نگاه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈعلی اصغر میرزاییˈ روز شنبه در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور افزود: یکی از جدی ترین مشکلات این استان این است که تمام اتفاقات اقتصادی کشور از جمله تورم، مسائل ارزی و بانکی و ... گریبانگیر بخش صنعت است.

وی، وجود معوقات بانکی، چک های برگشتی و سرمایه در گردش در ارقام بالا را از دیگر مشکلات تهدید کننده بخش صنعت کرمانشاه اعلام و اظهار کرد: در این استان شرکت هایی وجود دارد که از سال 88 تاکنون موفق به دریافت مطالبات خود از شرکت های بزرگ نشده اند.

میرزایی گفت: از سوی دیگر بانک های این استان نیز به شدت با کمبود منابع مالی روبرو هستند و صنایع باید پاسخگوی این کمبودها باشند.

وی خواستار رفع این مشکلات با همکاری و چاره اندیشی معاونت اقتصادی وزارت کشور شد.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز در این نشست تمرکزگرایی در تهران، مشکلات موجود در سیستم بانکی و عدم توجه به توانمند سازی بخش خصوصی را از جمله مشکلات موجود در اقتصاد کشورعنوان کرد و گفت: معاونت اقتصادی وزارت کشور می تواند گامی مهم در راستای حل این مشکلات بردارد.

ˈکیوان کاشفیˈ با بیان اینکه اکنون دیگر زمانی نیست که مسوولان استان ها برای رفع امورخویش به تهران مراجعه کنند، افزود: وزارت کشور می تواند با تفویض برخی اختیارات به مدیران استان ها مانع از زمان بری در انجام کارها شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی توازن نرخ تولیدات صنعتی با نرخ تورم اقدام مناسبی نیست، گفت: باید بر سیستم بانکی نظارت کامل تری صورت گیرد و بانک ها نیز وارد سیستم تولید شوند.

کاشفی، توانمند سازی بخش خصوصی را از دیگر نیازهای امروز اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: با وضعیت فعلی، بخش خصوصی توان پذیرش بسیاری از کارها و مسوولیت ها را ندارد اما چنانچه این بخش تقویت شود می تواند به عنوان یک بازوی کمکی در کنار بخش دولتی به شکوفایی کشور کمک کند.

وی گفت: خوشبختانه پس از آغاز به کار دولت تدبیر و امید شرایطی آرام بر فضای اقتصادی کشور حاکم شده است و انتظار می رود با پیشبرد مثبت مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 این فضا آرام تر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.