گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

پیوندهای بازرگانی و گردشگری ایران و عراق گسترش می یابد


                                   9291

در سفر محمود عبدالرضا ملا طلال استاندار «واسط» عراق به ایلام و دیدار با استاندار ایلام پیگیری و رایزنی برای گسترش پیوندهای بازرگانی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران و این کشور همسایه ادامه یافت.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران و عراق به نقل از باشگاه خبرنگاران،  استاندار ایلام در این دیدار پس از بحث و بررسی پیرامون موضوع ها و مسائل مشترک مرزی و بازرگانی میان دو کشور و استان بر بررسی توافق های نشست های پیشین دو استاندار تاکید کرد.
در نشست های گذشته مقام های بلندپایه استان های ایلام و واسط عراق تفاهم نامه هایی نیز به منظور  گسترش همکاری ها و پیوندهای بازرگانی، گردشگری و زیارتی و همچنین توسعه صادرات خدمات فنی از ایران به عراق و ایجاد زیرساخت های مرزی در هر دو منطقه امضا و رد و بدل شد.
محمد رضا مروارید در این نشست گفت: استان ایلام با توجه به امنیت بالای مرزی و نزدیکی به پایتخت و شهرهای مذهبی عراق در کنار وجود پیوندهای فرهنگی، قومی و مذهبی مشترک از بهترین شرایط برای توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی و صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به این کشور همسایه از جمله استان واسط برخوردار است. 
مروارید افزود: جمهوری اسلامی ایران اهمیت فراوانی به گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف و توسعه پیوندهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با عراق به ویژه استان های مرزی این کشور می دهد.
وی ادامه داد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به استان ایلام دارد و بزودی با تصویب منطقه آزاد اقتصادی، تجاری و صنعتی شهرستان مرزی مهران در همسایگی عراق همکاری های اقتصادی میان دو کشور به ویژه استان واسط عراق وارد مراحل جدید خواهد شد که منجر به تحول در دو سوی مرزهای ایران و عراق می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.