گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

فرمانداران گیلانغرب و بلدروزعراق آخرین وضعیت بازارچه مرزی سومار را بررسی کردند

قصرشیرین - ایرنا - فرمانداران گیلانغرب و بلدروز از توابع استان دیالی کشور عراق، در راستای اجرایی شدن مصوبات سفر اخیر استاندار دیالی عراق به کرمانشاه و تسریع در روند راه اندازی بازارچه مرزی سومار با هم دیدار و آخرین وضعیت این بازارچه را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانداران این دو شهرستان مرزی ایران وعراق به اتفاق مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط عصر روز دوشنبه در نقطه صفر مرزی سومار - مندلی با یکدیگر دیدار و به بررسی آخرین وضعیت پیشرفت کاری و رفع برخی موانع پرداختند.

فرماندار گیلانغرب در حاشیه این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: در این نشست بر ضرورت تکمیل پل های مسیر پیش از فصل بارندگی، مین روبی نقاط باقی مانده در محدوده محل احداث بازارچه، انتقال خطوط برق به نقطه صفر مرزی و پیش بینی ایجاد سازه های متناسب با دبی آب رودخانه در فصل بارندگی، پیش بینی و تسریع در روند احداث تاسیسات و امکانات خدماتی و رفاهی برای خدمات رسانی روزانه به پنج هزار نفر توافق شد.

ˈفرامرز اکبریˈ افزود: تهیه پلان و جانمایی استقرار سایت اداری، پیش بینی دفع آب های سطحی محدوده بازارچه و هدایت آبریزهای مجاور در سایت 20 هکتاری، اجرای شریان اصلی بارانداز و محل تخلیه و بارگیری کالا و طراحی و احداث شبکه آب آشامیدنی، فنس کشی و احداث دروازه اصلی ورود و خروج کالا و مسافر ظرف مدت 20 روز، از دیگر مواردی بود که به توافق طرفین رسید.

وی اظهار کرد: همچنین مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط با امور بازارچه در بخش ایران، نیز آمادگی خود را بمنظور تسریع در روند تکمیل تاسیسات و استقرار نمایندگی در محل بازارچه اعلام کردند.

اکبری گفت: با وجود تصمیمات اتخاذ شده پیرامون راه اندازی بازارچه تا یک ماه آینده با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده از طرف ما این آمادگی وجود دارد و چنانچه طرف عراقی نیز تا ابتدای شهریور نسبت به استقرار دفتر گمرک در محدوده خاک عراق بازارچه اقدام کند مبادلات مرزی در بازارچه سومار از اول مهر ماه امسال آغاز می شود.

بازارچه مرزی سومار - مندلی قرار است در نقطه صفر مرزی میان دو کشور ایران و عراق با هدف مبادلات تجاری و راه اندازی بخش تجارت چمدانی (کوله بری) احداث شود، این مهم در قالب تفاهم نامه ای میان استانداران کرمانشاه و دیالی عراق در سال 91 به تصویب رسیده بود.

هفته گذشته نیز در دیدار استانداران کرمانشاه و دیالی عراق بر تسریع در انجام امور و راه اندازی این بازارچه مرزی تاکید شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.