گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

روزانه 800 کامیون کالا از طریق مرزهای قصرشیرین به عراق صادر می شود

قصرشیرین - ایرنا - روزانه بطور متوسط 800 کامیون انواع کالا از طریق مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به کشور عراق صادر می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 200 کامیون از این تعداد از طریق مرز رسمی خسروی به شهرهای حوزه حکومت مرکزی (عرب نشین) و 600 کامیون نیز از مرز رسمی پرویزخان به شهرهای اقلیم کردستان عراق (کردنشین) صادر می شود.

مدیر مرز رسمی پرویزخان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بطور متوسط روزانه 350 تا 600 کامیون شامل انواع کالا از طریق این مرز رسمی به شهرهای اقلیم کردستان عراق صادر می شود.

ˈحسین موسویˈ افزود: کالاهای صادراتی از این مرز شامل میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، خشکبار و به میزان بسیار کمی لبنیات است که تجار و پیله وران عراقی حوزه اقلیم کردستان نسبت به پذیرش آن اقدام می کنند.

وی تصریح کرد: هر چند ناامنی های اخیر داخل عراق ناشی از فعالیت گروه های تروریستی تکفیری - بعثی بر روند صادرات کالا و فعالیت تجاری در مرز پرویزخان با اقلیم کردستان تاثیر آنچنانی نداشته ولی تا حدود کمی موجب کاهش میزان صادرات کالا از این مرز به سمت شهرهای حوزه حکومت مرکزی که بیشتر درگیر جنگ داخلی هستند، شده است.

موسوی یادآور شد: هم اکنون تردد مسافر و فعالیت کوله بری در مرز رسمی پرویزخان همچون روال گذشته بدون وقفه و مشکلی در حال انجام است و خللی در این خصوص بوجود نیامده است.

مدیر پایانه بین المللی خسروی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: روزانه 200 کامیون انواع کالا شامل مصالح ساحتمانی و تره بار از این مرز رسمی به شهرهای حوزه حکومت مرکزی عراق صادر می شود.

ˈامین حیدریانˈ افزود: ناامنی های داخل عراق خوشبختانه تاثیری بر روند صادرات در این مرز نداشته است و صادرات کالا از این مرز طبق روال گذشته با حضور تجار و پیله وران عراقی بدون وقفه در حال انجام است.

وی با اشاره به بسته بودن این مرز بر روی تردد زوار ایرانی عتبات عالیات بدلایل امنیتی در عراق تصریح کرد: تردد مسافران عراقی از مرز رسمی خسروی همه روزه انجام می شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت، 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی و مرز رسمی پرویزخان در حوزه اقلیم کردستان برای انجام فعالیت های تجاری و صادرات کالا و تردد مسافر ایجاد شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.