گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

کارخانه سیمان دهلران گزینه ای مطلوب در آینده برای صادرات سیمان به عراق

ایلام- ایرنا- فرماندار دهلران گفت: 350 نفر از افراد جویای کار و دانش آموختگان دانشگاهی با راه اندازی کارخانه سیمان این شهرستان مشغول بکار خواهند شد.

«امیدعلی سبزی» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند احداث کارخانه سیمان دهلران و نشست با پیمانکار این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات اجرایی کارخانه سیمان دهلران سال 84 آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 77 درصد در حال اجراست.

وی افزود: مرحله نخست این مجتمع صنعتی با تولید سیمان «بدون کلینکر» آماده بهره برداری است.

فرماندار دهلران ادامه داد: دولت تدبیر و امید به منظور سرعت بخشیدن به روند اجرای این واحد تولیدی امسال 150 میلیارد ریال را به این طرح اختصاص داده است.

سبزی بیان کرد: بازدید ها از این طرح با توجه به اهمیت این کارخانه در رونق تولید و اشتغال شهرستان و برای پیگیری و شتاب بخشی در عملیات اجرایی آن به صورت ماهانه انجام می شود. 

سبزی عنوان کرد: در صورت راه اندازی کارخانه سیمان دهلران برای بیش از 350 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی ایجاد خواهد شد.

وی بر ضرورت شتاب بخشی در عملیات اجرایی این کارخانه تاکید کرد و یادآور شد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از کارخانه سیمان دهلران باشیم.

به گزارش ایرنا، کارخانه سیمان دهلران با ظرفیت چهار هزار تن در روز در زمینی به گستره 50 هکتار در کیلومتر 12 شهر دهلران در استان ایلام واقع شده است که با توجه به 220 کیلومتر مرز مشترک شهرستان دهلران با عراق راه اندازی این مجتمع صنعتی می تواند نقش به سزایی در توسعه شهرستان و صادرات این محصول به کشور عراق ایفا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.