گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

فرماندار قصرشیرین: عملیات ترانزیت سوخت از مرز پرویزخان از سر گرفته شد

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار قصرشیرین گفت: عملیات ترانزیت سوخت از مرز رسمی پرویزخان در این شهرستان با لغو ممنوعیت تردد تانکرهای سوخت رسان به کشورمان، از امروز ( جمعه ) دوباره از سرگرفته شد.

 

ˈافشین رضاییˈ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تانکرهای سوخت رسان ایرانی وعراقی می توانند محموله های سوختی خود را از اقلیم کردستان عراق با عبور از مرز رسمی پرویزخان به بنادر جنوبی کشورمان بارگیری و حمل کنند.

وی تصریح کرد: به دنبال اعمال ممنوعیت ورود تانکرهای سوختی از مرز رسمی پرویزخان به کشور در 31 تیر، عملیات ترانزیت سوخت در دو مرحله کوتاه مدت و برای مدت محدودی از سر گرفته شد ولی پس از آن نیز بدلیل وضعیت امنیتی نامناسب عراق، تردد تانکرهای سوخت رسان ممنوع شد.

رضایی گفت: با پایان یافتن مراحل تمدید شده این ممنوعیت دوباره اعمال شد تا اینکه امروز با ابلاغ لغو اعمال ممنوعیت، بازهم شاهد از سرگیری تردد تانکرهای سوختی ایرانی و عراقی از مرز رسمی پرویزخان و انجام عملیات ترانزیت سوخت از این مرز هستیم.

وی اظهار کرد: هم اکنون اوضاع امنیتی در مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان عادی است و علاوه بر ترانزیت سوخت، صادرات کالا و تردد مسافر و همچنین فعالیت کوله بری در این مرزها طبق روال سابق انجام می شود.

پیش از توقف عملیات ترانزیت سوخت در 31 تیر ماه امسال، روزانه 500 دستگاه تانکر سوخت رسان ایرانی و عراقی از طریق مرز پرویزخان مواد سوختی (مازوت) منطقه اقلیم کردستان را به سمت بنادر جنوبی کشورمان ترانزیت می کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.