گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

بهبود امنیت در اقلیم کردستان و بازگشت شرکتهای نفتی



شرکت جنل انرژی اعلام کرد وضعیت امنیت در اقلیم کردستان بهبود یافته است بنابر این کارکنان خود را به اقلیم کردستان باز می گرداند.

به گزارش رویترز، شرکت ترکی- انگلیسی جنل انرژی که از دو میدان نفتی بزرگ در اقلیم کردستان نفت استخراج می کند امروز در بیانیه ای اعلام کرد کارکنان خود را که به علت تهدیدهای داعش علیه اقلیم کردستان از این منطقه خارج کرده بود، برای ادامه فعالیت باز می گرداند.  این شرکت علت بازگرداندن کارمندان خود به اقلیم کردستان را بهبود وضعیت امنیت در اقلیم کردستان و فراهم شدن فضای امن برای فعالیت این شرکت عنوان کرده است.

جنل انرژی اعلام کرد تصمیم به بازگرداندن کارمندان به اقلیم کردستان بعد از مشورت با مقامات انگلیس و دولت اقلیم کردستان عراق گرفته شده است.

این شرکت همچنین اعلام کرد جریان تولید نفت توسط این شرکت در اقلیم کردستان در بحران اخیر عراق مورد تهدید قرار نگرفته است.

شرکت جنل انرژی که در لندن به ثبت رسیده است در حال حاضر بزرگترین شرکت خارجی تولید کننده نفت دراقلیم کردستان است. این شرکت از دو میدان نفتی تاوکه وتق تق روزانه 234000 بشکه نفت استخراج می کند که به گفته مسئولان این شرکت رکورد جدیدی محسوب می شود.

182000 بشکه از نفت تولیدی توسط شرکت جنل انرژی از طریق خط لوله به ترکیه صادر می شود.

پیش از این چند شرکت نفتی خارجی از جمله اوریکس کانادا اعلام کرده بودند شرایط امنیتی در اقلیم کردستان عراق برای ادامه فعالیت این شرکتها فراهم شده و این شرکت بازگرداندن کارکنان خود را به این منطقه آغاز کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.