گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

استاندار ایلام: روابط خارجی استان ایلام با عراق باید افزایش یابد




استاندار ایلام گفت: روابط خارجی استان ایلام با عراق باید افزایش یابد.

 

به گزارش مهر، محمدرضا مروارید صبح شنبه در نشست شورای توسعه روابط خارجی استان اظهار داشت: بحث اصلی که ما دنبال آن هستیم بحث منطقه آزاد مهران و تصویب آن در هیئت دولت است که قرار بر این بود هفته قبل روز دوشنبه در شورای عالی مناطق آزاد مطرح شود که به هفته آینده موکول شده است.

   وی ادامه داد: در همین مدت هم عملیات اجرایی منطقه ویژه را شروع کردیم اما هنوز رسمیت آن را اعلام نکردیم که زیرساخت های منطقه ویژه انجام شود.

 

این مسئول اظهار داشت: دو واحد تولیدی از جمله فولاد مهران ساختمان آن مشخص شده و سوله ها را زده و به دنبال واردات ماشین آلات است و به عنوان اولین واحد در منطقه ویژه شروع به کار خواهد کرد.

 

مروارید بیان کرد: دفتر کنسولگری را از طریق وزارت خارجه و سفارت عراق در تهران پیگیری کردیم و که با مسائل انتخابات عراق برخورد کرد که با آمدن آقای جعفری در وزارت خارجه عراق این کار تسریع بیشتری پیدا خواهد کرد.

 

این مسئول تصریح کرد: موضوعی که در سفر اخیر آقای ظریف با نخست وزیرعراق مطرح شد این بود که بین ایران و عراق بحث روادید برداشته شود و فقط سر مرزها برقرار شود که در حالت کلی دنبال می شود.

 

مروارید ادامه داد: شورای توسعه روابط خارجی استان ایجاد روابط با کشورهای خارجی از جمله عراق و جذب سرمایه گذاران را در قالب سه کمیته سیاسی امنیتی – اقتصادی و فرهنگی سیاحتی پیگیری می کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.