گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

استاندار ایلام به عراق سفر کرد


رییس اداره روابط عمومی و تشریفات استانداری ایلام صبح یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: سفر 'محمدرضا مروارید' یک روزه بوده و عصر امروز به ایلام باز خواهد گشت.


'بهمن جلیلیان' افزود: مدیر ارشد استان با حضور در شهر 'کوت' مرکز استان واسط عراق با مقام های این استان دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

وی ادامه داد: این دیدار به منظور رایزنی برای افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی میان استان های ایلام و واسط برگزار می شود.

رییس روابط عمومی و تشریفات استانداری ایلام یادآور شد: مقام های استان واسط عراق در سال های اخیر دیدارهای متعددی را به استان ایلام داشته و افزایش مراودات تجاری و بویژه صادرات در مرزهای دو استان همواره مورد تاکید مقام های ایرانی و عراقی قرار گرفته است.  


جلیلیان تاکید کرد: ایجاد کنسولگری در ایلام و واسط عراق از خواسته های همیشگی مسوولان دو استان بوده که امیدواریم مقام های وزارت خارجه همکاری بیشتری در این خصوص داشته باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در این سفر تصمیم های مناسبی برای رفع موانع و مشکلات پیش روی افزایش روند صادرات و واردات در مرزهای دو استان اتخاذ شود.

استان ایلام با 565 هزار نفر جمعیت 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

پیوندهای فرهنگی، قومی و مذهبی مشترک با ساکنان آن سوی مرز، کوتاهی مسیر و مسافت تا بغداد و شهرهای زیارتی کربلا، نجف و کاظمین از جمله عوامل اصلی و تاثیرگذار در امنیت بالا و منحصر به فرد مرزهای ایلام در مقایسه با دیگر استان های مرزی ایران و عراق است. 

یک هزار دستگاه کامیون و تریلر حامل انواع بار و کالا روزانه برای صادرات محموله های آنها به کشور عراق وارد پایانه بازرگانی مرز بین المللی مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام می شود.

پارسال یک میلیون و 724 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد دلار به کشور عراق صادر شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.