گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

دعای پرفیض عرفه 12 مهر ماه در مرز خسروی برگزار می شود

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار قصرشیرین گفت: دعای پرفیض عرفه، 12 مهر ماه جاری در مرز بین المللی خسروی، نزدیک ترین نقطه از کشورمان به کربلای معلا با حضور زائران و عاشقان امام حسین (ع) از سراسر کشور طنین انداز می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'افشین رضایی' روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی این مراسم معنوی افزود: امسال آیین دعای عرفه یادگار ارزشمند مرحوم ابوترابی، همچون سنوات گذشته در نقطه صفر مرزی خسروی، با حضور هزاران زائر و دلسوختگان ابا عبدالله الحسین (ع) به شهرستان قصرشیرین رنگ و بوی معنوی خاصی بخشیده است و در این راستا تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه این آیین معنوی اندیشیده شده است. 

وی اظهار کرد: به منظور رفاه حال شرکت کنندگان و حضور آنان در آیین پرفیض دعای عرفه، صادرات کالا در روز شنبه 12 مهر ماه در مرز خسروی با توجه به حجم ترافیک انجام نمی شود و ورود کامیون های حامل کالاهای صادراتی تا پایان برگزاری دعا به مرز خسروی ممنوع می شود.   فرماندار قصرشیرین از آماده سازی مساجد و اماکن اقامتی برای اسکان مهمانان و مسافران این شهرستان خبرداد و گفت: تلاش می شود با استفاده از ظرفیت های منطقه مراسم دعا با فضیلت هر چه بیشتر برگزار شود. 


رضایی تصریح کرد: با هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرستان، محل جایگاه برگزاری مراسم دعای پرفیض عرفه آماده سازی و همچنین تمهیدات لازم برای رفاه حال شرکت کنندگان فراهم شده است. 

وی گفت: با توجه به اینکه همه ساله تعداد زیادی از هموطنان از سراسر کشور برای شرکت در این مراسم معنوی حضور می یابند، با هدف ارایه خدمات مطلوبتر به شهروندان و زائران در روز برپایی دعای عرفه تمهیدات ترافیکی در قصرشیرین اعمال می شود و نیروهای پلیس راه و راهنمایی و رانندگی در این روز با همکاری سایر دستگاههای اجرایی ازجمله نین راه و شهرسازی، کار روان سازی ترافیک را بر عهده دارند.

وی گفت: مراسم این روز فقط متعلق به قصرشیرین نیست، بلکه یک برنامه کشوری است و این شهرستان افتخار میزبانی زائران عتبات عالیات و عاشقان حرم امام حسین (ع) که به نیت زیارت آن امام همام (ع) وارد این شهرستان می شوند را دارد. 

وی، همچنین بر لزوم تامین نظم و امنیت جایگاه برگزاری دعا، تهیه نسخ دعا، تامین آب و برق و خطوط تلفن جایگاه، تمهیدات ترافیکی، تنظیف و تزیین جایگاه مراسم، استقرار گروههای امدادی و اورژانس برای برگزاری دعای پرفیض عرفه در مرز خسروی و خدمات رسانی مطلوب برای جابجایی و انتقال زائران تا محل برگزاری دعا و بالعکس تاکید کرد. 

امام جمعه قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: براساس روایاتی از پیامبر اکرم (ص) در هیچ روزی به اندازه روز عرفه خداوند متعال بندگان خود را از آتش جهنم رها نمی کند. 

حجت الاسلام 'علی ملکی' افزود: برخی از گناهان است که فقط در روز عرفه آمرزیده می شود و این روز فرصت مناسبی برای طلب آمرزش و مغفرت برای بندگان است. 

وی همچنین در آستانه عید سعید قربان با تبریک این روز بزرگ، تصریح کرد: نماز روز عید ساعت هفت و سی دقیقه در محل مسجد جامع قصرشیرین برگزار می شود. 

ملکی گفت: امیدوارم در سایه برکات این ایام مورد لطف و رحمت خداوند قرار گیریم. 

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت و 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که دارای دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان در امتداد این مرزهای طولانی است. 

مرز خسروی در مسافت 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع است. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.