گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

فرماندار قصرشیرین: فعالیت تجاری مرزهای خسروی و پرویزخان در روز عید قربان متوقف نمی شود

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار شهرستان قصرشیرین گفت: مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان در روزهای عرفه و همچنین عید سعید قربان، فعال هستند و مبادلادت اقتصادی و تجاری در این مرزها طبق روال سابق انجام می شود.

'افشین رضایی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم در حالی اتخاذ شده که طرف عراقی (اقلیم کردستان عراق و حوزه حکومت مرکزی)، چهار روز از دهم مهرماه را به مناسبت عید سعید قربان تعطیل اعلام کرده است.

وی اظهار داشت: تجار ایرانی فعال در این مرزها در ایام یاد شده می توانند به فعالیت های خود ادامه دهند و در صورت آمادگی تجار و پیله وران عراقی و حضور گمرک و پایانه عراق در این مرزها، صادرات کالا به اقلیم کردستان عراق و حوزه حکومت مرکزی بدون وقفه انجام خواهد شد.

رضایی، با بیان این که تردد مسافر از این دو مرز نیز بدون توقف انجام می شود، گفت: در روز عید قربان (یکشنبه سیزدهم مهرماه ) دستگاه های اداری مستقر در مرز فعال هستند و وظایف خود را انجام می دهند.  وی همچنین از تداوم انجام ترانزیت سوخت عراق به داخل کشور از مرز پرویزخان اشاره کرد و اظهار


داشت: این روند در روز عرفه و عید سعید قربان نیز ادامه دارد.

روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز بین المللی پرویزخان و بیش از300 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی به کشور عراق تردد می کنند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان در امتداد این مرز طولانی برای مراودات تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایجاد شده که پرویزخان هم مرز با اقلیم کردستان عراق و خسروی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.