گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

نقش مهم صادرات کشاورزی به عراق در ایجاد رونق اقتصاد کشاورزی زنجان




معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با صادرات محصولات کشاورزی زنجان به عراق گام مهمی در ایجاد رونق در بخش اقتصاد کشاورزی استان برداشته می‌شود.

 

  به گزارش فارس، اکبر کرامتی با اشاره به سفر گروه عراقی به زنجان اظهار داشت: در سفر این گروه به استان، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، اتحادیه کشاورزی شهرستان زنجان و اداره‌کل کشاورزی استان کربلا امضاء شد.

 

وی افزود: این تفاهم‌نامه دارای چندین بند است که صادرات برخی محصولات کشاورزی تولید شده در استان زنجان به کربلا و همچنین انتقال دانش فنی این محصولات از جمله آنها است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: توافقات اولیه در راستای صادرات محصولاتی همچون زیتون از زنجان به استان کربلا بین مسئولان دو استان انجام شده ولی نیازمند تکمیل و بازنگری است.

 

این مسئول بیان داشت: مسئولان عراقی از کارشناسان کشاورزی استان زنجان دعوت به همکاری کرده و خواستار بازدید این کارشناسان از محل تولیدات کشاورزی کشورشان را دارند.

 

کرامتی اظهار کرد: مسئولان کشاورزی استان کربلا پیگیر هستند تا کارشناسان کشاورزی زنجان با حضور در کشورشان اصول کاشت و تولید محصولات صادر شده از زنجان را در اختیار کارشناسان این کشور قرار دهند.

 

وی تصریح کرد: بازدید از مناطق کشاورزی استان کربلا را در دستور کار خود قرار داده و قرار است کارشناسان کشاورزی زنجان برای بازدید از محل‌‌های مورد نظر مسئولان عراقی به این استان سفر کنند.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: در سفر گروه عراقی به زنجان سعی شد تا با معرفی محصولات کشاورزی تولیدی استان زمینه صادرات این محصولات به کشور عراق فراهم شود.

 

این مسئول بیان کرد: هم‌اکنون نیز اعضای اتحادیه کشاورزی زنجان نیز به منظور تلاش برای فراهم کردن شرایط همکاری و صادرات محصولات استان به کشور عراق رفت و آمدهایی را به این کشور دارند.

 

کرامتی گفت: مسئولان عراقی درصدد ایجاد کمربند سبز در مسیر کربلا به نجف هستند که برای این منظور خواهان نهال‌های زیتون تولیدی شهرستان طارم بوده و در این راستا در زمینه نوع رقم، شرایط کشت و به‌زراعی گیاه زیتون از کارشناسان کشاورزی زنجان در خواست راهنمایی و مشاوره دارند.

 

وی در پایان بیان داشت: کشور عراق بازار خوبی برای محصولات کشاورزی استان زنجان به شمار می‌رود و با موفقیت در زمینه صادرات محصولات تولیدی خود به این کشور گام مهمی در ایجاد رونق در بخش اقتصاد کشاورزی استان برداشته می‌شود.

 

همچنین مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای کشاورزی شهرستان زنجان در این زمینه اظهار داشت: با حضور مدیر کل اداره کشاورزی استان کربلا و هیئت همراه و حضور پنج روزه آنها در استان زنجان نشست‌هایی با مدیران جهاد کشاورزی استان و معاونان و کارشناسان برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: در این سفر همچنین بازدید از بخش کشاورزی و نهالستان‌های زیتون طارم انجام و تفاهمات همکاری فی مابین به امضاء رسید.

 

بابایی همچنین از برگزاری نمایشگاه محصولات کشاورزی زنجان طی آبان ماه سال جاری خبر داد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.