گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

دیدار استاندار ایلام با استاندار و شورای استان واسط عراق



استاندار ایلام به همراه تعدادی از مدیران کل استان، فعالان حوزه اقتصادی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با استاندار و شورای شهر استان واسط عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، مهندس «محمدرضا مروارید» در دیدار با همتای عراقی خود ضمن پیگیری موضوعات دو تفاهم نامه قبلی در خصوص تبادلات مرزی، تبادل استاد و دانشجو، پذیرش بیماران عراقی در ایلام‌، ارائه و صدور خدمات فنی مهندسی استان به عراق، خدمات دهی به زوار و گردشگران، توسعه گردشگری و برداشتن عوارض گمرکی از ورود ماشین‌های عراقی بحث و تبادل نظر کردند.  استاندار ایلام در این دیدار بر موضوع فعال سازی همکاری‌های مشترک بین دو استان و تبدیل این همکاری‌ها از گفت‌وگو به عمل تاکید و ابراز امیدواری کرد: همکاری بین دو استان، سود و منفعت بیشتری برای دو طرف به دنبال داشته باشد.

 

مروارید ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی، همجواری و خروجی مشترک استان واسط و منطقه مرزی مهران، گفت: امضای قراردادهای تجاری، خدماتی و اقتصادی ایلام و واسط به نفع استان ایلام است.

 

مروارید در پایان بر عزم دولت ایران و استانداری ایلام برای اجرای طرح منطقه آزاد مشترک تاکید کرد و افزود: این منطقه پیامدهای مثبت زیادی را برای دو استان در حوزه‌های مختلف به ویژه تجاری و اقتصادی به همراه دارد.

 

استاندار واسط نیز بر فعال سازی افق‌های همکاری در حوزه بهداشت از طریق حمایت و پشتیبانی از سازمان‌ها و نهادهای بهداشتی استان واسط با استفاده از کادرهای پزشکی تخصصی ایرانی و تجهیزات و ابزارهای لازم تاکید کرد.

 

وی در خصوص همکاری‌های آموزشی میان دو استان گفت: در راستای توسعه و به روزآوری روش‌های آموزشی و دیدارهای دو جانبه بین دانشگاه‌های ایرانی و دانشگاه واسط به توافق رسیدیم.

 

بررسی و طرح مسائل و مشکلات مرزی، افزایش مراودات اقتصادی، تجاری و فرهنگی دو طرف از جمله مسائل و عنوان مباحث مطرح شده در این نشست بود.

 

استان ایلام با 425 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از خروجی‌های امن جمهوری اسلامی با این کشور است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.