گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

تجهیز به فناوری روز دنیا اولویت اساسی گمرک کشور است

سنندج - ایرنا - مشاور عالی رییس کل گمرک جهموری اسلامی ایران گفت: تجهیز به فناوری روز دنیا اولویت اساسی گمرک کشور است.

به گزارش ایرنا، بهزاد شیری روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل گمرک استان کردستان در سنندج، گفت: بر این اساس از ابتدای سال تاکنون، گمرک ایران به سامانه جامع هوشمند گمرکی تجهیز شده است.

وی با اشاره به سند چشم انداز 1404 و سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، گمرک کشور تا سال 1396 باید در منطقه خاورمیانه جایگاه اول را کسب کند.

شیری یادآور شد: دستیابی به این مهم بدون داشتن برنامه ریزی امکان پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: بیش از 70 برنامه در گمرک ایران برای تسریع و تسهیل گمرکی و کاهش هزینه های فرامرزی در عرصه صادرات و واردات تدوین و عملیاتی شده است.  مشاور عالی رییس کل گمرک جهموری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اکنون فرایند واردات به کشور به سه روز کاهش یافته است گفت: با ماندگار شدن کالا در بندر یک درصد هزینه ها افزایش می یابد.


وی افزود: از 32 هزار واحد تولیدی فعال در کشور بیش از 70 درصد آن به دلیل کمبود نقدینگی، با کمتر از 70 درصد ظرفیت کار می کنند.

شیری بیان کرد: در بخش صادرات یک محموله صادراتی در سه روز صادر می شد اما اکنون این فرایند به یک روز کاهش یافته و در تلاش هستیم این زمان را به دو ساعت کاهش دهیم.

به گفته وی بازار عراق نخستین بازار محصولات تولیدی کشور است و در این راستا استان کردستان به دلیل داشتن 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق از مهمترین مبادی ورودی به بازار عراق است.

در پایان این آیین ضمن قدردانی از محمد شهبازی، بختیار رحمانی به عنوان مدیرکل جدید گمرک استان کردستان منصوب شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.