گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

پایداری در بازار عراق مستلزم تولید کالای با کیفیت

30869

شبانه روزی شدن مرزهای گمرک،‌ تعاملات مدیران ارزی با همتایان خود به منظور افزایش ارزش افزوده کالا، ایجاد انبار اختصاصی در مرزها،‌ اقدامات گمرک در مرزها برای افزایش صادرات است که در صورت افزایش کیفیت کالا توسط تولید کننده می‌تواند بازارهای صادراتی را باثبات کند.  به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق به نقل از ایسنا، محمدحسین باغ عنایت - مدیر کل امور استان‌های گمرک - در همایش گسترش همکاری‌های ایران و عراق که در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، اظهار کرد: میوه و تره‌باری که در مرزهای عراق دپو می‌شود یکی دو روز قبل از فروش وارد مرز می‌شوند، اما به دلیل بازاریابی سنتی در دقایق آخر به صورت حراجی به فروش می‌رسند و حتی هزینه‌های بار در نمی‌آید کالاهای کشاورزی و میوه باید به نحوی دپو شود که این ضررها پیش نیاید.

وی افزود: وظیفه ما در گمرک این است که از صادرات حمایت کنیم تقاضای ما این است که صادرکنندگان کالاهایی را صادر کنند که تبدیل به صادرات پایدار شوند.

مدیر کل امور استان‌های گمرک اظهار کرد: در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه وضعیت خوبی داریم روزانه هزار کامیون صادرات از مرز مهران به عراق داریم. صادرات سوخت هم انجام می شود.

باغ عنایت خاطرنشان کرد: صادرات کالای ساختمانی از ایران به کشورهای زیادی انجام می‌شود، زیرا کیفیت کالاهای ایرانی از خیلی از کشورها بهتر است همچنین مرزها را شبانه روزی کرده‌ایم و تعطیلات را برداشته‌ایم.

وی افزود: به مدیران مرزی اختیار داده‌ایم که با همتایان خود در مرزها به منظور افزایش تعامل ملاقات داشته باشند. این تعامل قدرت رقابتی و ارزش افزوده کالاها را زیاد می‌کند.

مدیر کل امور استان‌های گمرک اظهار کرد: به صادرکنندگان در مرزها انبار اختصاصی حتی برای میعانات گازی می دهیم. حمل یکسره کالا ازمبدا به مقصد بسیار مهم است برای حل این مسائل ما نماینده ارزیاب گمرک را به محل کارخانه می فرستیم که در آنجا ارزیابی انجام شود و پروانه اعطا شود.

باغ عنایت گفت: یکی از مشکلاتی که پیش می‌آید این است که حق العمل کاران در ساعت پیک شلوغی برای ترخیص کالاها به گمرکات مراجعه می‌کنند در حالی که پرسنل گمرکی سر ساعت در محل کارشان حاضر می‌شوند و می توانند در ساعت‌های خلوت‌تر نیز برای ترخیص بار اقدام کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.