گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

افزون بر 23 میلیارد دلار کالا صادر شد// رشد 19درصدی نسبت به پارسال

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در نیمه نخست سال جاری، 23 میلیارد و 200 میلیون دلار کالا از ایران به خارج صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 19درصد افزایش یافته است.  'ولی اله افخمی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خرمشهر افزود: میزان صادرات کالا از مرز شلمچه به عراق را می توان افزایش داد.


وی تامین زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری را برای توسعه صادرات ضروری خواند و گفت: گمرک، مدیریت واحد در مرزها عهده دار شده که امیدواریم با هماهنگی دستگاه های اجرایی در مرز شلمچه اثرات خوبی داشته باشد.

معاون وزیر صنعت با اشاره به تردد روزانه یکهزار کامیون از مرز شلمچه افزود: تامین زیرساخت های لازم در بخش های نرم افزاری برای افزایش این تردد و ارتباط بهتر با عراق لازم است.

وی به نشست با وزیر تجارت عراق در چهارشنبه گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: توافقنامه ای در این نشست امضا شد که به موجب آن قرار شد مشکلات و مسائل بازدارنده در ارتباطات تجاری میان دو کشور مورد توجه قرار گرفته و برای رفع این مشکلات اقدام شود.

افخمی با تاکید بر توسعه تولیدات داخلی افزود: دولت تدبیر و امید راهکارهایی برای خروج از رکود ارائه داده که بخشی از آنها مصوب و بخشی برای تصویب به مجلس ارائه شده که امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس، کالاهای بیشتر و با کیفیت تری برای صادرات تولید شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.