گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

37میلیون دلار کالای غیرنفتی از لرستان صادر شد

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان گفت:37 میلیون دلار کالای غیرنفتی تولید بنگاه های اقتصادی استان طی شش ماهه اول امسال به خارج از کشور صادر شده است.  به گزارش خبرنگار ایرنا، قدرت الله ولدی روز یکشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان افزود: این میزان صادرات معادل 212 هزار تن کالا بوده که از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش یافته است.


وی با بیان این که حجم عمده این صادرات در حوزه های صنعت، کشاورزی و بازرگانی بوده،گفت:همچنین در شش ماهه امسال 120 کارت بازرگانی و در شش ماهه سال گذشته 32 کارت در استان صادر شده است.

وی میزان صادرات کالاهای غیرنفتی استان در سال 92 را 406 هزار تن معادل 86 میلیون دلار عنوان و اظهار کرد: سهم گمرک لرستان از این صادرات 50 درصد بوده که بازرگانان و تجار استان باید نسبت به صادرات کالا از استان توجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: سهم صنعت و معدن از صادرت سال گذشته 70 درصد،کشاورزی هشت و بازرگانی 22 درصد بوده و در این مدت 20 میلیون دلار داروی دامی و انسانی، 15میلیون و 500 هزار دلار سیمان و شش میلیون و 800 هزار دلار تولیدت کشاورزی صادر شده است.

ولدی گفت که در مجموع بیش از 30 محصول تولید استان به 22 کشور دنیا صادر می شود و عراق، افغانستان و ترکیه بزرگترین و اصلی ترین اهداف صادراتی لرستان هستند.

وی همچنین با اشاره به تخصیص یک هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات مصوب سفر دولت به واحدهای صنعتی استان گفت: تیم بازرسی تسهیلات بانکی به منظور جلوگیری از انحراف تسهیلات و رصد و پیگیری تسهیلات مصوب دولت در استان تشکیل شده است.

وی گفت:تاکنون مسایل و مشکلات 59 واحد صنعتی استان با همکاری استانداری و دستگاه های مرتبط بررسی و پیگیری و راهکارهای حل این مشکلات در دست پیگیری است.

در این همایش از 11 صادرکننده نمونه سال92 و هفت صادرکننده فعال استان در شش ماهه امسال با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.