گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

استاندار کرمانشاه:سندچشم انداز استان برای تحقق صادرات 10 میلیارد دلار تدوین شده است

 استاندار کرمانشاه از تدوین سندچشم انداز برای تحقق صادرات 10 میلیارد دلار خبر داد وگفت: برای هر دلار آن برنامه ریزی صورت گرفته و وظایف هردستگاهی نیز به آن ها ابلاغ شده است.  به گزارش خبرنگار ایرنا، 'ابراهیم رضایی بابادی' عصریکشنبه در مراسم تجلیل ازصادرکنندگان برتر کرمانشاه که با حضورغلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهارداشت: کرمانشاه یکی ازاستان های برتر کشور درامر صادرات است که بسیاری از توانمندی هایش دراین زمینه مغفول مانده است.


وی اظهارکرد: رونق صادرات باعث افزایش تولید می شود وزمانی هم که تولیدات افزایش یابد اشتغالزایی ایجاد می شود، موضوعی که اگر محقق شود بسیاری ازمشکلات و معضلات جامعه برطرف خواهد شد.

رضایی خواستار حذف افراد ناآگاه دربخش صادرات شد وافزود: گاهی اوقات افرادی دراین بخش تصمیم گیری می کنند که هیچ تجربه ای درزمینه صادرات ندارند وبه همین دلیل باید به دنبال حذف این افراد از چرخه صادرات بود.

استاندار کرمانشاه درادامه اظهارداشت: اقتصاد ما باید براساس صادرات و تولید باشد ووابستگی خود را به نفت کم کنیم چرا که چاره ای هم جز این نداریم و باید برای اقتصاد خود در بلند مدت چاره اندیشی کنیم.

وی همچنین به آمادگی استان کرمانشاه برای آموزش تجار و بازرگانان در سطح ملی اشاره کرد وگفت:باتوجه به ظرفیت های بالای استان در بخش تجارت خارجی این آمادگی را داریم تا به آموزش بازرگانان وصادرکنندگان کشور بپردازیم.

درادامه این مراسم از13صادر کننده نمونه استان کرمانشاه با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.

سال گذشته بیش ازسه میلیارد و500میلیون دلار کالا ازطریق استان کرمانشاه به عراق صادر شد که به گفته مسوولان استان بیش از50 درصد ازکل صادرات کشورمان به عراق را شامل می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.