گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

معاون استاندار ایلام: صادرات گوشت و دام زنده از مرز مهران را بطور جدی پیگیری می کنیم

معاون برنامه ریزی استاندار ایلام گفت: صادرات گوشت و دام زنده از مرز بین المللی مهران را بطور جدی پیگیری کرده و در صدد اخذ مجوزهای لازم هستیم.  'حشمت الله عسگری' شامگاه دوشنبه در پایان نشست با استاندار واسط عراق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موضوع صادرات دام زنده و گوشت را با طرف عراقی در میان گذاشیم و مقام های این کشور از این طرح استقبال کرده که در صورت فراهم شدن مجوزهای لازم این کار عملیاتی خواهد شد.


وی تردد خودروهای شخصی عراقی را از دیگر مطالبه های مسوولان ایرانی در این نشست عنوان کرد و افزود: تردد خودروهای شخصی عراقی از مطالبات قبلی ما بود و در نشست های گذشته به آن پرداخته ایم و در این نشست نیز آنرا مطرح کرده و امیدواریم این موضوع نیز عملیاتی شود.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: ترانزیت سوخت نیز که روزهای اخیر در مرز مهران فراهم شده در این نشست مطرح شد و تلاش داریم تا این مسئله نیز حل شود.

عسکری تاکید کرد: تلاش می کنیم از ظرفیت صادراتی سوخت از مرز مهران که برای استان دارای اهمیت است استفاده کنیم و از سرگیری آن دوباره آغاز شود.

وی همچنین در خصوص نشست امروز بیان کرد: در چند هفته گذشته با حضور استاندار ایلام به استان واسط سفری داشتیم که تصمیماتی در آن نشست اتخاذ شد و امروز با دعوت از استاندار واسط پیگیر موضوع های گذشته بودیم.

معاون برنامه ریزی استاندار ایلام اضافه کرد: با توجه به حجم تردد، تخلیه و بارگیری نسبت به گذشته در حال یک بازنگری برای سرعت بخشیدن به تخلیه و بارگیری کامیون های ایرانی و عراقی هستیم.

به گزارش ایرنا در این نشست 'محمود عبدالرضا طلال' استاندار واسط عراق اظهار امیدواری کرد با افزایش کارکنان گمرک عراق بتوانند تردد کامیون ها و مسافران را از مرز مهران سرعت بخشند. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.