گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

فعالیت تروریستی تاثیری بر روند صادرات از مرز پرویزخان نداشته است

قصرشیرین - ایرنا - رییس اداره گرمیان اقلیم کردستان عراق گفت: با تمهیدها و اقدام های انجام شده فعالیت گروه های تروریستی در عراق تاثیری در روند صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان در قصرشیرین به این کشور نداشته است.  صلاح الدین محمد فرج روز سه شنبه در جریان سفر به قصرشیرین که با هدف تسهیل در امر صادرات کالا به کشور عراق انجام گرفت، در گفت و گو با ایرنا افزود: برای افزایش حجم مبادلات تجاری بین اقلیم کردستان عراق با ایران اقدام های مناسبی صورت گرفته که تامین امنیت تانکرهای حامل مواد سوختی و همچنین دیگر اقلام صادراتی و وارداتی از جمله آنهاست.


وی اظهار کرد: در چند ماه اخیر، اقلیم کردستان عراق با همکاری و همراهی ارتش و نیروهای مردمی در مبارزه با گروههای تروریستی داعش به پیروزی های مطلوبی دست یافته که ادامه این روند بی شک نابودی این گروههای تکفیری را به همراه دارد.

وی بیان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ملت عراق بوده و در مبارزه با گروه تروریستی داعش در خاک عراق نیز اقدام های بسیار مطلوبی انجام داده است.

رییس اداره گرمیان اقلیم کردستان عراق گفت: علاقه مند به توسعه روابط تجاری با جمهوری اسلامی ایران هستیم و برای تحقق این مهم بی شک از تمام ظرفیت ها و امکانات مطلوب استفاده خواهیم کرد.

صلاح الدین محمدفرج، افزود: اکنون بیشترین حجم کالا بین کشورهای ایران و عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود که فرصت بسیار مطلوبی برای دوطرف است.

شناسایی موانع و مشکلات، تامین امنیت برای تانکرهای حامل مواد سوختی و همچنین امضای تفاهمنامه بین دو طرف از جمله اهداف سفر یک روزه هیات تجاری اقلیم کردستان عراق به قصرشیرین است. 

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق یکی از مهمترین شهرهای غرب کشور برای توسعه روابط اقتصادی با این کشور محسوب می شود که با داشتن دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی اکنون به مرکزی برای فعالیت های مهم اقتصادی، صادرات و واردات کالا به این کشور همسایه تبدیل شده است. 

اکنون روزانه بطور میانگین یک هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از جمله میوه و تره بار، خشکبار، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی و دیگر کالاهای مورد نیاز مردم عراق و اقلیم کردستان از مرز پرویزخان صادر می شود. 

همچنین در این مرز روزانه بطور متوسط 500 دستگاه تانکر ترانزیت سوخت ایرانی و عراقی از مبدا اقلیم کردستان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان وارد خاک ایران اسلامی می شود. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.