گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

مشاور ارشد رییس جمهوری: فرودگاه مهران بازسازی و احیا می شود

مشاور ارشد رییس جمهوری دستور احیا و بازسازی دوباره فرودگاه مرز بین المللی مهران در استان ایلام را صادر کرد.  به گزارش خبرنگار ایرنا، 'اکبر ترکان' روز چهارشنبه در بازدید از این فرودگاه اظهار کرد: با توجه به راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی مهران و پیگیری در شورای عالی کشور برای تبدیل این مکان به منطقه آزاد تجاری فعال شدن این فرودگاه ضرورت دارد.


وی ادامه داد: اکنون مرز بین المللی مهران از نظر ورود و خروج مسافر و همچنین صادرات کالا دارای اهمیت ویژه ای است، به همین دلیل با فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی و تبدیل آن به منطقه آزاد تجاری نیاز به توسعه زیربناها بخصوصه فرودگاه دارد.

ترکان به همراه استاندار، معاونین استاندار و جمعی از مدیران استان ایلام از بخش های مختلف این فرودگاه قدیمی در شهرستان مرزی مهران بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایلام 600 هزار نفری با 430 کیلومتر دارای طولانی ترین مرز مشترک با عراق در میان پنج استان سرحدی ایران و در همسایگی این کشور است.

مرز بین المللی مهران از سال 83 در استان ایلام شروع به فعالیت داشته و به دلیل برخورداری از امنیت و کوتاهی مسافت تا مرکز عراق یکی از مرزهای پر تردد کشور بشمار می رود.

پایانه مرزی مهران افزون بر انجام و رونق فعالیت های بازرگانی و اقتصادی مهمترین کانون سفر گردشگران مذهبی و سیاحتی دو کشور همسایه به منظور زیارت مکان های مقدس دینی و مناطق سیاحتی و دیدنی ایران و عراق است.

بر پایه آمارهای رسمی روزانه پنج تا شش هزار گردشگر ایرانی و عراقی از پایانه مسافری این مرز بین المللی سفر می کنند. 

پیوندهای فرهنگی، قومی و مذهبی مشترک با ساکنان آن سوی مرز، کوتاهی مسیر و مسافت تا بغداد و شهرهای زیارتی کربلا، نجف و کاظمین از جمله عوامل اصلی و تاثیرگذار در امنیت بالا و منحصر به فرد مرزهای ایلام در مقایسه با دیگر استان های مرزی ایران و عراق است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.