گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری دور از دسترس نیست

قصرشیرین - ایرنا - مدیر موسسه توسعه منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین با بیان اینکه دولت برای عمران و آبادانی منطقه محروم به ویژه نقاط مرزی اهمتام ویژه ای دارد، گفت: تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری و اقتصادی دور از دسترس نیست.  'حبیب دباغ' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان قصرشیرین با توجه به مرزهای طولانی که با عراق دارد از ظرفیت بسیار مناسبی برای تبدیل به منطقه آزاد تجاری برخوردار است. 


وی با بیان اینکه تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری دراختیار دولت نیست اما استاندار کرمانشاه نسبت به اجرای این طرح مصمم است ، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بسیار مناسب این منطقه، طرح تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد اقتصادی ابتدا باید در هیات دولت مطرح شود و پس از تایید برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارایه می شود. 

وی تصریح کرد: برای تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد اقتصادی برنامه زمانبندی مطالعاتی پیش بینی شده است و قرار است تا اواسط سال 94 مطالعات امکان سنجی این طرح صورت گیرد. 

مدیر موسسه توسعه منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین گفت: پس از پایان مطالعات امکان سنجی، طرح تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد اقتصادی ابتدا در هیات دولت مطرح و پس از تایید برای بررسی و تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارایه می شود. 

دباغ، همراهی، تعامل و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین دیگر مسوولان دستگاههای اجرایی استان در تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد اقتصادی را بسیار حایز اهمیت دانست و گفـت: پس از بررسی و تایید این طرح در هیات دولت، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز انتظار است که این طرح را به تصویب برسانند. 

وی به توان و ظرفیت بسیار مناسبی که در قصرشیرین وجود دارد اشاره کرد و افزود: برای تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد اقتصادی اگر دلایل منطقی عنوان شود می توانیم در کمیسیون های تخصصی مجلس نیز با ارایه اعداد و ارقام مناسب از این طرح دفاع و آنرا در مجلس به تصویب برسانیم. 

وی ایجاد اشتغال پایدار و توسعه به ویژه در مناطق محروم و مرزی را از جمله رویکردهای جدی دولتمردان دانست و گفت: بی شک تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد اقتصادی در تحقق این مهم بسیار اثرگذار است. 

مدیر موسسه توسعه منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین ادامه داد: بی شک با فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی در قصرشیرین به نیروی کار بومی، کارآمد و متخصص نیاز است. 

دباغ تاکید کرد که مباحث مربوط به طرح تبدیل قصرشرین به منطقه آزاد تجاری را باید پس از اتمام طرح های مطالعاتی مطرح کرد. 

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با جمعیت حدود 27 هزار نفر، دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی عراق و دومی هم مرز با حوزه اقلیم کردستان عراق است. 

منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین در اراضی حد فاصل مرزهای پرویزخان و خسروی احداث می شود و البته با پیگیری استاندار و دیگر مسوولان استان کرمانشاه و نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس قرار است این منطقه به منطقه آزاد تجاری و اقتصادی تبدیل شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.