گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

روزانه دو هزار و 500 تبعه خارجی از مرز مهران تردد می کنند

 فرماندار مهران گفت: در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی روزانه دو هزار و 500 تبعه خارجی از مرز بین المللی مهران تردد می کنند.  'مراد ناصری' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: زائرانی که قصد زیارت عتبات عالیات دارند و از طریق مرز مهران می خواهند تردد کنند، باید ویزا داشته باشند.


وی افزود: هیچگونه روادیدی در این خروجی بین المللی صادر نمی شود و زائران انفرادی باید ویزا در دست داشته باشند تا بتوانند از مرز خارج شوند.

فرماندار مهران با اشاره به افزایش تردد در مرز مهران طی روزهای اخیر ادامه داد: روزانه به طور متوسط پنج هزار و 500 نفر از مرز مهران تردد (ورود و خروج) می کنند.

ناصری تاکید کرد: دو هزار و 500 نفر از این میزان تردد را زوار کشورهای دیگر شامل اتباع هندوستان، افغانستان، پاکستان و آذربایجان تشکیل می دهند که مرز مهران را برای خروج از کشور و زیارت عتبات عالیات انتخاب می کنند.

وی یادآور شد: در ایام نزدیک به تاسوعا و عاشورا حدود 80 درصد از ترددهای مرز مهران خروجی و 20 درصد زائران ورودی هستند.

فرماندار مهران با بیان اینکه تردد در مرز مهران با آسانی و در آرامش کامل انجام می شود، گفت: هم اکنون 18 گیت ورود و خروج در پایانه فعال است و در صورت ازدحام جمعیت گیت های فرعی به این گیت ها افزوده می شود.

مرز بین المللی مهران در 85 کیلومتری مرکز استان ایلام از کانون های مهم تردد زوار بشمار می رود.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرهای زیارتی و پایتخت عراق باعث شده تا بیش از 60 درصد مسافران ایرانی و خارجی مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کنند. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.