گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

صادرات استان کرمانشاه نیازمند متولی مشخص است

 معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه گفت: صادرات کرمانشاه متولی مشخص می خواهد و تنها در این صورت می توان برنامه ها و اقدامات در نظر گرفته شده را عملیاتی کرد.  به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر میرزایی که در جمع مدیران حوزه صنعت، معدن و تجارت استان سخن می گفت با تاکید بر این نکته که برای پرهیز از پراکنده کاری باید وظیفه هر بخش در حوزه صادرات مشخص شود، افزود: تا پیش از این همه تصمیم گیر بوده ولی در مقابل کسی پاسخگو نبوده اند.


وی اظهار کرد: هدف اصلی مدیریت استان، تبدیل کرمانشاه به مرکز صادرات غرب کشور است؛ مرکزی که صادرات محصولات داخل و خارج از استان از طریق مرزهای مبادلاتی آن صورت بگیرد.

معاون برنامه ریزی استانداری افزود: اگر ما خواهان نقش آفرینی در این حوزه هستیم باید سهم صادرات استان را افزایش دهیم زیرا اگر دیر بجنبیم فرصت ها از دست می رود.

وی ادامه داد: برای این کار نیازمند حضور دفاتر بازرگانی معتبر و بازرگانان و تجار ملی و بین المللی در استان هستیم و برای فراهم شدن زمینه حضور این شرکت ها باید ضوابط دست و پاگیر فعلی را حذف کنیم.

میرزایی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم انجام پژوهش های گسترده در حوزه صادرات، عنوان کرد: دستگاه های مربوطه با رصد تحولات اخیر عراق، در کنار تشریح موانع و فرصت های موجود به تحلیل بازار کشور همسایه بپردازند و وضعیت ماه های آتی این کشور را نیز پیش بینی کنند.

معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه اغلب بازارهای فعلی در حوزه صادرات را اتفاقی توصیف کرد و اظهار داشت: باید به دنبال بازارهای دایمی، حساب شده و مطالعه شده برویم.

وی همچنین اظهار داشت: تمرکز بیش از حد بر بازارعراق، استان را از بسیاری از اهداف دور کرده و باید با شناسایی بازارهای تازه سقف صادرات استان را بالا ببریم.

وی ادامه داد: بازرگانی در استان شکل نگرفته است و اغلب فعالان این عرصه در حال خرده فروشی به کشور همسایه هستند همچنین اقلام صادراتی فعلی کافی نیست و باید با انجام کارهای مطالعاتی، اقلام جدید دیگری شناسایی شوند و زمینه صادرات آنها فراهم شود.

معاون استاندار در پایان خاطرنشان ساخت: استان در حوزه صادرات نیازمند یک خیزش و جهش بزرگ است تا بتواند نقاط آسیب فعلی را شناسایی و ترمیم کند، با توجه به این وضعیت دستگاه های مرتبط با امر صادرات با کنار گذاشتن تعارضات خودساخته و چرخه های معیوب، به شناسایی اولویت ها و هدفگذاری در این عرصه بپردازند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.