گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

سرمایه گذاری شرکت نفتی MOL مجارستان در اقلیم کردستان عراق

نفت

اقلیم کردستان عراق برای افزایش تولید نفت خود، با طرح توسعه میدان نفتی اکری بیجیل (AkriBijeel) موافقت کرد و قراردادهای مربوط را به زودی منعقد خواهد کرد. 

 به گزارش اقتصادنیوز، وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق رسماً طرح توسعه میدان نفتی اکری بیجیل را که از سوی شرکت MOL ارائه شده بود، پذیرفت.

الکساندر دادز، رئیس MOL، گفت: «خرسندیم که وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق، طرح توسعه میدان نفتی اکری بیجیل را قبول کرده است.» او این اقدام را مُهر تأیید بزرگی بر برنامه‌های بلندمدت MOL برای همکاری با اقلیم کردستان عراق دانست. دادز گفت: «MOL قصد دارد حضور و سرمایه‌گذاری خود را در این منطقه افزایش دهد.» او افزود که آشتی هورامی، وزیر منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق، از سرمایه‌گذاری‌های MOL حمایت می‌کند تا از این راه بتوان جایگاه عالی در تولید نفت اقلیم کردستان ایجاد شود.
شرکت ام.او.ال کالگران یکی از زیر مجموعه‌های شرکت MOL مجارستان است که از سال ٢٠٠٧ میلادی در اقلیم کردستان عراق فعالیت نفتی خود را شروع کرد و اکنون مسئولیت تولید نفت میدان اکری بیجیل را برعهده دارد. طرح توسعه این میدان که به تأیید وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان رسیده، شامل دو مرحله می‌شود. در مرحله اول برای تعیین شاخص‌هایی مثل بستر ذخایر، نرخ بازگشت، طراحی تأسیسات روزمینی و هزینه نهایی توسعه، ارزیابی دقیق انجام می‌شود. این مرحله بلافاصله با نصب چهار سکوی حفاری و یک سکوی کاری برای آماده‌سازی مقدمات مرحله دو آغاز می‌شود. این طرح توسعه شامل دو منطقه اکتشافی بیجیل و بکرمان است. در همین حال، قراردادهای تولید و ساخت خطوط لوله مورد نیاز در این طرح در حال بررسی در وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق است.
جان گرستنلاور، مدیرعامل کی استون که در این بلوک نفتی ٢٠ درصد سهم دارد، گفت: «تصویب طرح توسعه میدان نفتی اکری بیجیل به معنای نتیجه‌ دادن سال‌ها اکتشاف و ارزیابی است که اکنون به توسعه و تولید می‌رسد. این گام مهمی برای تمامی سهام‌داران پروژه اکری بیجیل است.
منبع: Oil and Gas Technology
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.