گمرک پرویزخان
گمرک پرویزخان

گمرک پرویزخان

رییس اتاق ایران: بخش کشاورزی از چالش های پیش روی رنج می برد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: نوسانات تولید و معضلات ناشی از تحریم، روند تدریجی کاهش منابع آبی، تقلیل روان آب ها و شوری آن، کاهش سرمایه گذاری و شرایط نامناسب در بخش مکانیزاسیون، وضعیت خاصی را در بخش کشاورزی بوجود آورده که این بخش از آن رنج می برد.  به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، غلامحسین شافعی روز یکشنبه در نشست صبحانه کاری وزیر جهاد کشاورزی با بخش خصوصی به اقداماتی که از سوی اتاق بازرگانی ایران به منظور توسعه کشاورزی صورت گرفته، اشاره کرد و گفت: از دو سال قبل بخش کشاورزی جایگاه ویژه ای در اتاق ایران پیدا کرد و سعی شد در این مدت گذشته را جبران کند.


وی اضافه کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته، تشکیل کمیسیون کشاورزی از سال 77 در اتاق ایران و فعال شدن کمیسیون کشاورزی در 32 اتاق سراسر کشور است. 

شافعی تاسیس دفتر ساماندهی کشاورزی و آب براساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و ایجاد مرکز مطالعات راهبردی کشاورزی و آب از سال 93 را از دیگر فعالیت های اتاق بازرگانی ایران برشمرد.

رییس اتاق ایران با اشاره به توجهات ویژه ای که از سوی اتاق نسبت به بخش کشاورزی می شود، اظهار داشت: اتاق ایران امیدوار است، مرکز مطالعات راهبردی آب و دفتر ساماندهی کشاورزی بتواند سخنگوی شایسته بخش خصوصی در این حوزه باشد و در کنار وزارتخانه ایفای نقش کند.

شافعی اضافه کرد: همچنین فعالان اقتصادی بدنبال آن هستند که بتوانند در بخش های سرمایه گذاری و تجارت حوزه کشاورزی حضور مطلوبی داشته باشند.

شافعی در بخش پایانی از تشکیل سمینار ملی با هدف بررسی بحران آب از نگاه بخش خصوصی خبر داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.